Uf-Mässan i Piteå

Ja tisdag morgon steg jag och Elin upp just efter fem. Elin snozade och jag gick och badade..
Efter ett tag i badkaret så klev jag ur och började sminka mig och packa det sista..
Skjutsen kom hem och vi skulle bara äta frukost ute i sista sekund igen, nästan halv åtta infann vi oss på skolan då resten av Uf arna hade ring och efterlyst oss..

Vägen till Piteå åkte jag och Elin med Mona, vi pratade lite och sen somnade jag just vid Råneå och vaknade upp utanför avfartsvägen till Piteå..
Vid Nolia mötte vi upp dom andra alltså Minna medflera som åkte med den snabbare bilen..

Uppbyggnaden av monter började dirket och det tog 5kvinnor att bygga ett bar bord! Jag kan säga att det gick bra för oss när vi väl förstog hur vi skulle göra.
Det blev lunch tid och vi for till vandrarhemmet som visst var ett gammalt sjukhus eller dylik? lite läskig känsla av hur många som har dött där mm..
Lunchen blev för halva uf folket på kina resturangen Pentryt! Jag spelade för första gången på jacken med Bella och vi förlorade

Tillbaka till mässan där dagen började, det gick segt och det var mest uf-folk där ingen försäljning den dagen inte..
Gala-middagen var god, vi satt från sju till efter tio på Nolia och åt och tittade på underhållningen som visst var den samma från förra året.
Vi promenerade hem glada ihågen och somnade efter tolv..

Dag 2.

Uppstigning just efter sex, mitt öga och jag var inte vänner så det fick bli glasögon hela den dagen..
frukosten och stäning skedde på vandrarhemmet, sen packade vi ihop och åkte mot nolia, där vi fick höra några av bidragen till bästa ?någonting?..

Mässan öppnade och det gick segt några skolor var det men mest uf folk..
Vi fick sålt hela två förpackningar, efter mässan så blev det prisutdelning i massor och sen ihop packning och hemfärd.
Hela uf laget sov på vägen hem och vaknade upp i Kalix där vi snabbade oss in med grejerna till skolen för att sen få fara hem och sova..!

Detta blev ett långt inlägg, nu ska jag se på Wallander..

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0