haaajkkk

Hajk 2008


Med Idrott B for Hp3 Hr3 och Nv3 ut i skogen för att utsättas för en prövning vid namn Hajk.

Vi åkte med ko bussen till yttersti torsdag 24 september för att börja vår vandring som skulle vara ca 1mil. Efter många om och men en del kände sig lite lurade pga. av att dom hade fått informationen om att vi skulle promenera endast 4km första dagen så packningen var där efter. Men sagt och gjort började vi att vandra och känna på terrängen vandringen gick bra för samtliga och vi stannade för ett snabbt mellan mål.. 

Vidare efter vägen fick vi våran första uppgift att laga oss lunch samtliga hade med sig storm kök och började sätta upp dom för att få till sig en varm måltid. Jag och mitt Team ( Caroline ) lagade oss ravioli och åt smörgåsar till ! 
Jag vet inte riktigt om vi gjorde några större upptäckter efter vägen förutom att vädret var med oss hela tiden och att vi tjoade och tjimade och hade det trevligt.. Oavsett att vi delade in oss i våra grupper ( klasser / vänner ) Enligt mig så tyckte jag att vi alla blev mer samspelta och började umgås mer när vi väl var framme i storforsen ! 

Eldningen var på gång middagens börjades att laga och tälten fälldes upp ! Efter middagen satt alla och umgicks vid brasan och pratade på, Erik och Mats tog in oss i våra lag och började att fråga oss hur det hittills hade gått.. Mitt lag fick även en uppgift att kolla vart två killar bodde och den ena bor i Centrum och den andra i Karlsborg. 

Vida ca nio tio ( ja min tidsuppfattning var inte på topp ) fick vi gå in i skogen med endast fyra stycken ficklampor och dela upp oss i lag och jaga och gömma reflex, dryg som jag alltid är så var jag säker på att mitt lag skulle vinna ( vilket vi gjorde så klart ) Jag tyckte även att det var kul att lärarna hade satt upp någonting vi skulle göra, dock var det bara en lek det hade kunnat finnas lite bättre planering men annars var det bra ! 

Kvällen slutade tidigt, och jag var väl sist uppe Haha..

Dag två

Frukost och sedan ner med tälten för att börja gå hem, mitt tält lag var sist klar och alla andra fick vänta på oss ( FÖRLÅT ) men jag tror att dom överlevde, dock lite sämre väder denna dag.. 
Alla var sugan på att ta sig hem fort och få på sig rena kläder och få sig en dusch så det blev inga långa raster här inte, vi sträck gick nästan 5km med några korta raster på 5minuter. Vilket gick bra målet var ju så nära ! 

Lunchen lagades vid tv masten i långträsk ! Jag gjorde en mindre rolig upptäckt, två små kryp som var äckliga. så jag skrek som bara den ! Kärring som jag är ! haha
Men mina obesrvationer från dag två var att det gick mycke lättare att gå och jag tror att alla var sugen på att få komma hem så det var inte mycket prat men mycket action ! 

Övriga synpunkter !

Jag tycker verkligen att detta var lärorikt och skulle garanterat göra om det , och jag rekomenderar även att andra klasser ska få göra en hajk.. Jag tyckte bara att tiden var rätt så liten två nätter ute hade helt klart gått att fixa, dock ska man packa därefter då ! Men annars var det kul med hajk i Idrott b ! :)

Anne-Lie Wall Hp 3 Bara lite bättre !  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0