Är det brist på motivation eller vad ?

Varför är det alltid så att jag skjuter saker och ting som är jobbiga framför mig? jag puttar dom bara närmare och närmare deadline ? Detta är ett mönster som jag verkligen behöver bryta och sluta att göra saker i sista sekund bara för att det är jobbigt.
Jag kan inte säga om det är i brist på motivation att ta tag i den tunga skriv uppgiften som ligger och flåser mig i nacken eller om det bara är så att jag är rätt så lat och tycker om att ha mycket fritid som jag inte gör uppgifterna jag får på en gång ?
Ja vad det en beror på så är jag ialla fall lättat när jag har gjort bort alla saker.
Som sagt en fem minuters regel, om uppgiften kanske bara tar fem minuter varför skjuta fram den då?
Då är det bara att sätta igång med den på en gång i stället..
Så mycket smartare och så mycket lättare när man väl har det läxförhöret som man verkligen inte har pluggat till..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0