Rätt fingersättning ??

När jag gick i handels så fick vi lära oss att skriva med rätt fingersättning på ett tangentbord.
Men denna skippade jag ganska snabbt.

Nu fick jag ett klagomål, eller okey fick veta att jag inte skriver med rätt finger sättning..
Haha så tror faktiskt att jag ska börja med detta / eller försöka med detta ska jag väl säga.
Jag tycker det går mycket snabbara att skriva på mitt sätt en att hålla den rätta fingersättningen..

Vi hade ju prov och allt på detta, men kan säga att det är jobbigt att vara stel i handlederna :)
Men alltid kul att börja med någonting man kan igen ;)

Det är samma sak med att jag inte tittar på tangent bordet när jag skriver, jag har lärt mig att man inte ska se på tangent bordet utan på skärmen, har fått frågor på jobbet hur jag kan göra detta och det är helt enkelt för att jag har övat övat övat och lärt mig vart alla tangenter är !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0