Vecka 36

Idag trillar vi in i vecka 36 :) Woho 4 veckor till bf.
Jag har inte kunnat lägga ut bilderna från 34 och 35 eftersom att min datorn och blogg.se har bråkat med varandra :) Snart är tiden slut och jag har bloggat lite väl lite om graviditeten, kanske dags att blogga lite mera.

Nu till veckan skall jag på besök hos bm igen.
Allt är bra med mig, dock känner man sig endel mör efter att ha varit sjuk i en veckas tid så orken är inte alls på topp. Det ska bli sjukt skönt när kroppen blir som vanligt igen :)
Pappa sa igår att det är två veckor kvar tills jag skall föda så vi får väl se, jag tror det är lite längre en så men förhoppningsvis får jag föda lite tidigare en 29onde.


Info om vecka 36:

Du: Livmodern fyller nu nästan hela bukhålan och når upp till strax under revbenen. Du känner kanske hur livmodern ”sjunker” då barnets huvud ställer in sig i bäckenöppningen och när detta sker blir det oftast mycket lättare att andas. Trycket på magsäcken från livmodern kan leda till halsbränna, framför allt om du ligger på rygg. Bäckenet vidgar sig och smärtor i bakre bäckenfogarna samt i blygdbensfogen framtill är vanliga.
Bebisen: Barnet är nu cirka 47 cm långt och väger runt 2,7 kg. En del barn är inte större än så här när dom föds, andra bebisar kan väga så mycket som 2 kg + mer.

Från niomånader


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0