Linser och Glasögon

Igår var jag på synundersökning, det första optikern frågade var :

- Varför har du inte varit på en kontroll på så här många är ?
- Ja men så många är det inte.
- Vad jag ser så var du här 2003 sist..
- Men jag har varit 2008 också :)
- Okej.
- Hur ofta ska man kolla egentligen ?
- En gång per år för att synen förändras.
- Oj !

Ja i alla fall vi kollade linsstyrkan och glasögonstyrkan och jag kan inte förstå hur stor skillnad jag hade.
Annars har jag -4,25 och -5 Nu har jag -5,50 på båda ögonen.
Detta kan jag säga var en markant skillnad när han visade min styrka jag har gått runt med och den jag egentligen skulle ha. Saken är den att mina ögon har vant sig så jag har inte sett så dåligt men har fått anstränna mig mycket mer för att kunna se bra.
Så nu ska jag sluta jyra och gå och kolla synen varje år i stället..

Jag fick även ett par terminalglasögon via jobbet som jag tog ut samt beställde jag ett par till.
Jag har tänk börja använda glasögon och inte bara ha linser så nu när jag har mig ett par fina och dyra så kan jag inte låta dom ligga i väskan och skräpa, Inom två veckor får jag dom :)

Dessa valde jag mellan :


Jag fastnade mellan två stycken men valde till slut denna båge :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0