Tänder

Jag sa förra veckan att jag trodde att Bella har börjat få tänder och mycket riktigt jag hade rätt.
Bellas bajs började lukta mer illa ( fränt ) för sex dagar sedan och jag vet att detta kan vara tecken på tänder, i samma veva tittade jag hon i munnen och såg två vita prickar i övre käken.
Under hela denna vecka har hon sugit och gnuggat händerna och fingrarna i munnen vilket hon annars endast gör när hon är hungrig.
Så idag kollade jag och Micke igen och nu har hon synlit vitt på platsen där tredje tanden i över käken ska vara och på båda sidorna så nog är det början till tänder alltid.

Tidigt säger min mamma men jag har googlat och från tre månader kan barn få tänder vissa har det från när dom födds :)

Ska försöka fota en bild  helgen har provat att fota själv men det var rätt så svårt :)



Suddig bild denna fotade jag förra veckan när jag kollade i munnen första gången, där syns det lite vitt bara :)

Gnuggar med bit ring

Med hela näven i munnen ;) haha

Kommentarer
Postat av: Mats

Bit ringen och knyt näven var nog god tyckte hon :-)

2012-04-26 @ 21:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0