Baby mössa

Igår var vi till Morjärv och hälsade på hos min farmor samt var in på gks där jag köpte tre tyger till att göra mössor åt Bella.
 
Så igår när vi var på middag hos mamma så lånade jag hennes symaskin och sydde på fri hand tre mössor.
Den första blev bäst ( den var jag lite mer seriös på ) men jag måttade inte eller ritade utan gasade bara på med raksömmen.
På dom andra två mössorna var Micke och kollade vad jag gjorde så dom ja blev sämre ena går att ha och den andra blev bara kass, tyget kosade 110kr och jag får väl kanske uta 4st mössor i varje färg. Så jag tänkte vara lite mer seriös och måtta och rita samt sy mössorna lite större så dom inte sitter så tight. Så får se om vi köper en egen maskin eller lånar av någon :)
 
Men nöjd blev jag i alla fall med den första mössan :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0