Sista sommar helgen

Ja jag antar att denna helg kan man kalla sista riktiga sommar helgen vi har i alla fall hunnit fylla den :)
 
I fredags tog vi våra saker och blåste iväg till Seskarö där vi skulle tillbringa vår dag i stugan på Pölky ( Pöllky ) ja hur det stavas det är i alla fall en ö utanför Seskarö där Sofia och dom har stuga. Svin trevlig hade vi det, vi åkte båt ut dit och stannade i ca 8h. Bella fick ta sitt första " dopp " i havet torr mamma som jag är lät jag inte hon bada eftersom att jag tycker att det är lite för kallt. Sen åt vi go middag, grillad kare och kyckling med potatis och sallad till, vi blev verkligen mätta ! Efter maten så fick Bella stanna med Sofia och Morfar och jag och Micke gick runt ön för att prova vår fiske lycka och ja lycka kan jag säga att det var storfiskare som jag är drog jag upp en ID på ca 1kg och två gäddor ca 2.3kg och 3,6kg gissa om jag var duktigt ?? Haha när jag fick napp ropade jag till Micke så han fick komma och rädda mig eller ja rättare sagt ta upp fisken från vattnet och ta lös kroken ;) Och inte för att retas men Micke fick en mini mini abbore Gissa vem som är bäst på att fiska ? ;)
 
( vi tog inga bilder på mina firrar eftersom att kameran var i stugan )
 
Kul hade vi och efter fiske svängen gick vi och jyrade lite och begav oss hem från ön vid halv nio tiden, väl hemma fick B för sig att somna kl 00.15 och ja hon har börjat sova vid nio tiden så det var lite ovant ! Men bra sov hon 5h och sen 3h annars blir det oftast mat varannan timme nu för tiden så jag klagade inte :)
 
Igår åt vi go grillat till middag och hade Danne på besök, senare på kvällen så för festa Micke och Danne samt så färgade Micke mitt hår och ja riktigt bra blev det :) Skönt att slippa utväxt jag får se om jag kör en ombre i det om några dagar ja vi får se. Sen så gick jag och la Bella vid nio tiden och kände att jag också var trött så dissade Micke och Danne och gick och så DH och somnade tidigt :)
 
Smyg reklamen för Kalix på tröjan ! Haha
 
Idag har jag bakat drömmar ( ja vi är fetton som äter upp 40st på en vecka ) och sen har vi haft Mats, Helena och Danne på besök. Efter middagen gick vi ut på en prommis med Silver och ja Bella i vagnen och riktigt härligt var det ute dock märkar man att det börjar bli riktigt höst vindarna var inte alls varma :/ Men det är ju härligt det med att få börja använda höst kläder :)
Nu ska vi mysa med gotta och film eftersom att Micke åker till Kiruna i natt igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0