Ergobaby bärsele Galaxy grey

Så där ja då har jag fått min nya bärsele, jag köpte en ergobaby bärsele denna kan man bära med på ryggen på höften och på magen ! Från nyfödd till ca 4-5år.
Jag tog även paketet med ett spädbarnsinlägg för att ja det lär ju komma ett syskon någon gång.
 
Jag är inte nöjd med vår andra sele från babybjörn eftersom att all Bellas vikt kommer på axlarna så man får en hållning som en kråka och ja det gör ont att bära bara efter någon sekund.
Hade man vetat bättre när man köpte en sele förra året höggravid och noob så hade jag självklart direkt köpt en ergonomsik bärsele som i stället lägger all tyng på höfterna.
 
Jag har burit runt på Bella i denna idag och är super nöjd det känns knappt att man har ca 8kg bärandes så ja det kommer underlätta en del !
 
Många tycker jag är knäpp som köper en sele när hon är 10 månader men ja när hon även kan gå så kommer man ju måste bära runt på hon då hon blir trött och då är det lätt att kunna kasta upp hon på höften i selen när man tex är och shoppar och inte har vagn.
 
Selen har även en sov luva så när hon somnar så hänger inte skallen, det enda minuset är väl att barnet inte går att ha framåt när man bär på magen fast då kan man ju i stället ha hon på höften !
Bra köp tycker jag : )
 
Selen kostade med spädbarnsinlägget 1200kr från Barnenshus !
 
Varning näsbymamma fräsh ( stavning ) är jag idag ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0