Bm besök plus fyra dagar

Idag var vi till barnmorskan för vecko kontroll.
Allt såg bra ut och hon tror ej att jag behöver komma dit nästa vecka, men för säkerhetsskull bokade hon in en ny tid eftersom att dom har över mycket att göra nu.
Ialla fall så är det 1vecka plus en dag sedan jag var där sist då vi även fick åka till Luleå får att göra en till kontroll.
Idag fick jag pissa för att se att jag ej har ägg vita i urinet, eftersom att sist visade det lite tecken på detta, men det verkar inte ha varit någonting för Nina har inte ringt upp och det skulle hon göra om det var något som var fel. Ägg vita är i alla fall tecken på havandeskapsförgiftning = inte bra !
Sedan kollade vi vikten och hjärljuden samt mätte livmoderna.
Nina tycker att jag inte har samlat på mig så mycket vätska för att gå över tiden så det är i alla fall skönt, endast i ansiktet :/

Visar bilder på magen senare idag har fotat veckans bilder varje dag ifall att man mitt i allt ska åka till förlossningen så kan det vara kul att ha en sista bild :)

Vecka 41 (40+4)

Fyra dagar över bf datum
Livmodern 35cm
Hjärtljud 130 slag / min
Förvärkar massvis
Öppen Några cm
Huvud fixerat
Vikt minst 20kg plus

Kommsi bebis vi längtar efter dig ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0