Vecka 41 med bilder

Ja vecka 41 var det ja.
BF var i söndags så över tiden går jag.
Dock tror jag att palten önskar att komma ut snart, det känns i alla fall så :)
Tur att vi har flyttat så vi har någonting att göra på dagarna man blir tokig annars.
Magen växer inte speciellt mycket nu utan faller bara mer och mer nedåt. Samt så stå vågen nästan still den senste månaden har jag endast ökat med 1.5-2 kg.

Magen är 105cm runt om
Livmodern 35 cm
Bristningar Inga
Mående bra har varit pigg och igång dom senaste dagarna som ett tok, stigit upp tidigt och plockat och fixat hela dagarna långa.

Om jag inte har fött innan den 13.02 så ska jag till spec mödravården och göra en bedömning om dom skall sätta igång mig, snitta mig eller om jag skall fortsätta att vara gravid ett tag till.
Dock så tror varken jag eller Bm att jag är gravid så länge till men man ska aldrig säga aldrig.

Detta skrivs det om vecka 41

Du: Är det jobbigt? Irriterande? Oroligt? Du är inte ensam. Detta är BF-datumets förbannelse! Man stirrar sig blind på ett datum och när det kommer och går kan allt kännas hopplöst... Men de flesta bebisar kommer innan vecka 42. så håll hoppet uppe! Snart får du hålla din bebis! Antagligen får du gå lite oftare till din barnmorskan för att kolla blodtrycket och lyssna på hjärtljuden.
Bebisen: Bara växer och växer....och växer.

Från niomånader



I Tisdags 40+2

I Onsdags 40+3

I dag 40+4


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ha fått bristningar på magen, utan att de syns ens liiiite nu, men efter förlossningen när magen är slapp och ja, dallrig så kan man se dom :) fast, det är de värt med tanke på vad man fick i utbyte!:)

2012-02-03 @ 08:34:07
Postat av: Eva och Ellinor

Hej på er !!! Vi följer din blogg med spänd förväntan... Ellinor och jag tror att det är en kille i magen... men man vet ju aldrig. Ellinor ska få köpa några bebiskläder , men först när vi vet vad det är där inne.

Fint har ni fått det i det nya huset och vi hoppas att ni trivs.

2012-02-03 @ 17:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0