Vecka 38

Igår vecka 37+(0) så vecka 38 tre veckor kvar till bf, fast jag tror det är mindre än två veckor kvar.
Om jag börjar närma mig slutet av månaden så kanske jag tar till lite extrema saker, typ faller i backen, hoppar studsmatta, bär riktigt tunga saker upp och ned i trapphuset, ja säkert finns det någonting mer som kan sätta igång förlossningen lite..
Mamma har ett knep med att trycka på känsliga punkter under fötterna så som livmodern, äggstockarna magen m.m så efter några behandlingar så borde bebisen vilja titta ut :)

Den förra veckan gick rätt så bra, jag jobbade inte speciellt mycket och blev faktikst riktigt riktigt trött vilket gjorde att jag bestämde mig att sluta jobba en vecka tidigare än vad jag själv hade planerat.
För jag hade inte klarat av flera tidiga uppstigningar samt kan det vara bra att få varva ned lite ifall att barnet vill titta ut ja nu till helgen ? eller kanske nästa vecka ?

I helgen fick jag även en sjuk smärta i magen, så efter att jag ringde doktor pappa och även Maria så var jag tvungen att ringa till förlossningen..
Ni vet som en tokigt tant som tror att minsta lilla sak är lika med döden.
Nej nej jag har varit så lugn hela graviditeten och inte brytt mig för minsta lilla " konstiga " saker som har hänt med min kropp och mitt barn så att jag nu ska bli "hypokondriker" kändes mindre kul..

Efter två timmar tog jag iallafall modet och ringde till fl-avdelningen i luleå mindre sugen på att spendera en lördag kväll i luleå. Men bm som jag pratade med trodde ej att det var någon fara men hände det igen så skulle jag ringa in på en gång.

Ja den smärtan jag upplevde var att i mellangärdet började det bränna till och sedan när jag sträckte på ryggen så kände jag att någonting snärtade / brast i magen sjukt ont gjorde detta och barnet rörde inte på sig på flera minuter.

Men allt var lungt bara jag inte överansträngde mig så var det ingen fara, fast att jag skulle vakna upp på söndag morgon med samma smärta fast 200 gånger värre var ingenting som jag hade planerat.
Då vaknade jag upp vid sju tiden av att det brände till i mellangärdet  igen och då la jag mig på rygg efter några sekunder kändes det som att ett band över magen brann och jag kunde inte röra mig så fick väcka Micke så att han kunden putta mig på sidan.

Efter att jag hade kommit på jobbet  och blivit på tjatad att ringa fl en gång till så ringde jag si så där 4h senare  och kollade vad dom tyckte, bm och jag bestämde att jag inte behöver komma in utan att det låter som att ett muskelfäste brister alt att upphägningen till magen börjar "gå" sönder men det var ingenting att oroa sig för.. Om jag inte ville komma in för att kolla med ul osv men det tackade jag bestämt nej till.

Så nu ska jag aldrig mer ringa till fl inte förens barnets huvud är halft ute ur mitt underliv då kan det vara dags att ringa dit :) haha

Iallafall så är allt bra nu och magen är bara riktigt öm men förhoppningsvis slipper jag denna smärta någon mer gång.


En riktigt tjockis är jag :)



Kommentarer
Postat av: Mia

9 Februari!!

2012-01-09 @ 19:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0