Amningsbhar & Bröst

Jag fick en kommentar om jag kan skriva ang amningsbhar och självklart kan jag göra det : )
 
Jag har två stycken billigare från Lindex och sedan har jag köpt en snyggare bh från GlamMom på den sidan har dom massvis med fina bhar dock ligger priserna kring femhundra lappen vilket kan tyckas mycket motför lindex 149kr..
Men dom är verkligen fina.
 
Jag köpte en neutral svart för ja ca 3 månader sedan och jag valde en med mjuka byglar ( finns med mjuka byglar eller utan byglar ).
Eftersom att jag har " lite bröst " eller ja normalstora är väl B-kupa och jag har D -DD så kanske jag ska säga att jag har stora bröst ( redan innan graviditeten och mjölken ) ja i alla fall så tycker jag att det har varit riktigt jobbigt med amningsbhar eftersom att jag har inte hittat någon med hårda byglar som tex en vanlig push-up har och när man har bröst och ännu tyngre bröst med all mjölk så åker dom lätt över kanten, eller vad ska man säga HÄNGER över bygel kanten och efter en dag så är detta något jobbigt och gör sjukt ont.
Därför dom första 3 månaderna så hade jag endast bh på mig när vi for någonstans annars gick jag i amningslinne eller vanligt linne. Bröstbenet är nog ömt efter all press från bebisen i 9 månader så ett tryck från bh är helt outhärdligt. 
 
Men jag har då kört mest på min bh från GlamMom och vid speciella tillfällen när man ville att brösten skulle synas mer så använde jag mig av mina vanliga bhar ( jag köpte några under graviditeten som var lite större runt om ) och dessa passade bra även fast mjölken har runnit till..
För en amningsbh gör ju ingen större wow effekt på brösten precis utan ja dom ser mest framåt tunga ut i alla fall mina ;) haha
 
Nu på senaste tiden har jag endast använt mig av mina vanliga bhar mitt bröstben har dragit ihop sig och slutat att ömma så det är ju super :) Men en vanlig bh fungerar lika bra som en amningsbh och jag har då inga problem att få fram brösten när Bella ska äta.. Det är lite trixigare i början men man lär sig fort.
Den man ska tänka på när man ammar i en vanligbh är att den inte ska vara förliten så det blir tryck någonstans på bröstet eftersom att detta lätt leder till mjölkstockning samma är när du har hårda eller mjuka byglar i bhn så se till att dom är på plats och ej klämmer på bröstet. Detta är A och O :)
 
 
Bilden är lånad från GlamMom
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0