Matning

Igår när jag var på mamma träff på lyktan så pratade vi om matning och smakisar och jag sa att jag hade tänkt att hon skulle få börja med smakisar vid ca 5 månaders ålder eftersom att jag inte vill att hon mitt i allt börjar rata bröstet och vill ha vanlig mat i stället.

Men efter jag pratade med dom andra mammorna så sa dom bra saker om att det tex tar lång tid från smakisar tills man börjar byta ut måltider som jag hade tänkt att sluta hel amma vid 6 månader så kan det kanske vara lite tight att få bytt ut måltiderna under dagtid på bara en månad så igår gav vi Bella en smak portion för första gången.
Man brukar börja med burkmat eller potatis gröt eller så men vi slog på stort och tog Yoghurt med jordgubb och vaniljsmak hihi gumman gillade detta skarpt och fick 5 skedar hon spottade inte ut någonting ( tror jag det socker kick ) och hon greppade skeden själv och körde in den i munnen- SÖTNOS !
Så det gick rikgit bra..

Jag har ju redan nu insett hur svårt det kommer bli att sluta amma så säkert kommer man få tex amma morgon och kväll men hel amma med smak portioner m.m hade jag tänkt göra i 6 månader eftersom att jag tror att ammning är det bästa för barnen och jag känner att ett halv år är en bra tid att hel amma på efter denna tiden sägs det att inte enbart bröstmjölk räcker för barnen utan då får man börja ge extra mat för att barnet ska få all näring.
Så vid 6 månader så hade jag tänkt börja byta ut bröst mot annat men som jag kom på igår så är det svårt att få bytt ut så det lär bli mycket jobb och protester ang detta men det ska nog fungera. Tiden visar ju :)


Älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0