Veckan som gick

Ja jisses vilken fullspäckad vecka jag har haft :) Herre jag är inte vad att ha så här mycket att göra men det är bara kul :)

I torsdags var jag på mamma dejt på lyktan jag träffade några mammor från vår baby-massage grupp alltid lika trevligt att få utbyta tankar med dom som har barn i samma ålder, vi som träffades har ca 2 veckor mellan alla fyra barnen Bella är älst av dom :)
Sedan var vi på middag hemma hos Maria och Johan i nyborg och efter middagen fick vi stressa hem för att ha mamma dejt med Madde och Tindra, Tindra är ca 2 månader yngre en vad Bella är och jag och Madde har gått i samma klass sedan 7an och har varit vänner sedan dess :) åh så kul det var att träffas och gå i genom detaljer i våra mamma liv tråkigt bara att Madde bor i Luleå så vi träffas inte så ofta ;/

På fredagen var jag på mamma kontroll ( efterkontroll ) på sjukhuset så här 4,5månader efter att Bella är född ;) Jag fick godkänt så klart haha och jag lämnade gumman hemma med Micke så dom fick lite egen tid med varandra, eftersom att jag inte kan pumpa ut och jag inte vill ge gumman ersättning så är det inte så ofta som dom är själv med varandra ( bara när jag är och solar och en snabbis på stan men i alla fall en timme i veckan då dom är helt själv utan att jag är hemma ) så nu när Micke börjar jobba hemma ska jag försöka hitta på mer saker jag kan göra så dom får vara mer själv hemma ( ja saker som tar runt en timme typ träna och sånt ) sen måste jag ju hem och jobba som mjölk-kossa ;) hihi


Ialla fall på kvällen var vi på middag hos Maria och Johan och efter det for vi hem till oss dom drack och jyrade på och sedan gick jag och skulle lägga Bella vilket slutade i ett två timmars amningsmaraton ( lägligt när mamma tänkte snabb natta och sedan gå och umgås ) så jag fick stanna med bröstet i munnen och dom var och kollade till vad som hände på stan när det var kultur natt här i byn :)



På lördagen hade jag Tupperware party och efter det fikade vi :) Det blev några inköp som jag visar då jag får mina saker :) Sedan grillade vi med ja hör och häpnar Maria och Johan sedan åkte dom hem och vi körde filmkväll med Mickes mamma och bror, vi tittade på en gång i Phuket och den var riktigt bra :)

Idag har vi bara softat här hemma, Hansson har varit på besök oc hjag har även hunnit se två filmer som gick på 4an här tidigare idag :)

Snuttan har föresten blivit super duktig på att somna själv hon har sovit fyra gånger idag och första och andra gången tog det 4minuter och tredje gången 1minut och nu för ca 40 min sen tog det ungefär åtta minuter innan hon somnade så det fungerar super bra :)

Nu ska vi slå igång en söndags film nya tag i morgon :)
Puss o goo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0