Hormonprickar & Värmeutslag

Eftersom att Bella ligger ofta hud mot hud mot mig och Micke så har hon fått massvis med värmeutslag ( prickar ) i ansiktet samt på bröstkorgen ( under hakan ) Detta ser riktigt hemskt ut och när hennes hud tar mot min så blir hon illröd.
Lydia på bvc sa att detta är inget problem utan dom flesta bebisarna får dessa hormonprickar samt värmeutslagen, men men jag tycker det ser ut att göra så ont.
Bella mår inte dåligt av det eller så men det ser ungefär ut som att man har bränt hon i solen.. : /
Så nu försöker jag ha en filt emellan oss eller likande för att det inte ska bli direkt hud kontakt.

Har någon nått tips på salva som fungerar bra ??
Jag smorde med bepanthen och hon blev bara torr utav den..


Bella har just legat mot min hud..

Prickikorv..  ♥

Bella nyss :)

Kommentarer
Postat av: S

Du behöver nog inte ha nått täcke när hon sover om hon har pyjamas, det kan bli för varmt. Räcker nog med bara påslakan eller nått sånt tunt.

2012-03-17 @ 06:36:09
Postat av: Stina

Låt det vara bara, det försvinner om ett tag. Min son hade också så ett tag i början men det försvann helt ganska fort.

2012-03-17 @ 13:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0