Bugaboo bee classic - Utvärdering


Jag har nu haft min Bee i några veckor och har fått förfrågningar på en utvärdering så här kommer den :)

Jag totalt älskar denna vagn, den är lätt att parera, tar ingen plats och är super snygg.
Smidig som få är den när man är och shoppar ( dom flesta butikerna är definitivt inte anpassade för barnvagnar ) den väger knappt någonting vilket gör att den är lätt att putta framför sig ( vissa kallar det att skuta luft när man har en bee ) dämpningen är super.
Dock är vagnen klurig att få över trottoarkanter när man inte kan hänga sig på styret som man annars gör utan denna vagn måste man som lyfta för annars vickar den i sidled,  Samt är det ingen vagn jag skulle kunna motionera med eftersom att jag alltid går i högt tempo och förväntar mig att jag ska kunna gå i gropar och lätt ta mig över kanter m.m.

Så denna vagn kommer jag mest att ha ja inne som sov vagn eftersom att gumman sover i vagnen på dagarna, samt på stan när man shoppar, att resa med ( den blir super smidig ihop fälld ) till och från stranden.
Dock ej till längre prommisar ( alltså för träningens skull )

Den går bra på asfalt samt på gräs så är det inga problem, jag har ej provat vagnen i snö eller på sand.

Det jag saknar på vagnen är en handbroms, hehe jag har blivit bortskämd med Teutonian när den har handbroms men det är verkligen ett plus om det skulle finnas.
Och jag har provat massvis med vagnar och det jag har märkt att jag aldrig vill ha en vagn som har fasta fram hjul, med hjul så är svängbara / går även att låsa så är vagnen hundra gånger lättare att parera och putta.  Så på min kravlista svängbart framhjul och gärna handbroms Annars så är jag hel såld på denna vagn så jag rekomenderar den till alla : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0