Flaskträning

Jag och Micke fick för oss att prova ge Bella lite vatten i nappflaskan endast för att man  " visst " ska ge lite under sommaren ifall att hon börjar bli uttorkad..
Sedan fick jag för mig att HANDpumpa ut lite mjölk så jag fick ut 20ml som Micke då fick mata gumman med..
Man såg att hon var förvånad eftersom att det var mamma mjölk som pappa gav men hon klunkade i sig 12ml och efter det så ville hon ej ha flaskan nå mera utan då fick hon bröst :)
Så hon har i alla fall börjat ta lite flaska men jag är inte sugen på att mata i flaska så att hon inte börjar rata bröstet mitt i allt :)

Någon annan som vet om man ska eller inte ska ge extra vatten under sommaren fast man hel ammar ?
Ja alltså om dom börjar bli uttorkade.
Kommentera gärna :)


Kommentarer
Postat av: Sofia - Wilburs mamma

Så länge du helammar behövs det inte. :)

2012-05-23 @ 21:33:13
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag gav Mario vatten förra sommaren, när det var sådär SUPER VARMT även fast jag helammade. De sa på BVC att man inte behöver eftersom amningen ger dem vätska. Men de sitter ju inte fast i bröstet hela tiden så jag gav på en tesked ibland lite grann.

2012-05-24 @ 10:46:05
Postat av: Madde

Har läst samt sa min Bm att så länge man ammar blir dom inte uttorkade att bröstmjölken typ gör att dom inte blir de :) Fast om de stämmer eller ej vet jag inte :)

2012-05-24 @ 16:07:46
URL: http://honmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0