Förkylning

I måndags vaknade jag upp med halsont och insåg att jag kommer att bli sjuk, mindre roligt eftersom att Micke var i Kiruna och jobbade och skulle komma hem först på Torsdag, samt att jag visste att gumman skulle få sin första spruta och då brukar dom oftast få feber och bli lite kinkigare..
Bella blev kinkigare på Måndag och Tisdag och grinade helt utan andledning och på Tisdag fick jag feber täppt näsa och halsont plus hosta.. Så på Tisdag kväll var jag helt slutkörd :/
På Onsdag när jag vaknade fick jag veta att Micke skulle komma hem redan då eftersom att dom hade någon utbildning snacka om Lycka för att vara sjuk och ha ett barn som skriker av och till i flera timmar tar verkligen på krafterna och särskillt när man är ensam.

Micke kom hem på onsdag och gissa vem som blir sjuk då jo snuttan blir förkyld näsan börjar rinna på hon och hon hostar lite av och till på Torsdag och Fredag har det brytit ut ordentlig då har hon varje natt varit super täppt i näsan samt hostar hon av och till hela tiden.. Och det har även hållt i sig i helgen, lite dåligt samvete får jag eftersom att jag har smittat hon men man kan ju inte göra någonting, som tur är så är hon inte det minsta tjurig för det utan hon är ju bara täppt med lite hosta :)
Och ja så klart så får ju Micke samma förkylning igår så hela bunten är sjuka :/

Jag hade i alla fall hört att barn som ammar inte kan bli sjuka men detta är alltså en myt, jag googlade ( som vanligt då ) och läste att barn som har blivit ammade löper mindre riskt att bli sjuka under det första året. Så dom blir alltså inte sjuka lika lätt men dom kan bli det..
Ja så nu får vi hoppas att förkylningen släpper snart jag har endast rinnande näsa och att Bella slipper vara så täppt det känns hemskt när man hör att det täpper igen, vi suger ur snoret med en snorsug samt droppar jag lite mjölk än så länge så är hon inte riktigt i behov av näsdroppar fast vi har sådanna hemma för säkerhetsskull samt koksalt :)


Sjuk myser med moster Meya :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0