Hår

Jag har en grym utväxt som vanligt och behöver färga håret, jag har redan köpt två bruna färger som jag tänkte snöra i men efter det så är jag sugen på att slänga i några blonda slingor eller kanske göra en ombre med svart hårbotten ca 3-4cm och blonda slingor i topparna. Eller så kör jag bara på ett gäng med ljusa slingor..


Ombre & Brunt med massvis av ljusa slingor

Hade jag varit blond så hade jag inte tvekat på att göra en Dip dye med rosa och lila toner fy fan vad snyggt det är !! Eller slingat håret så det blir massvis med olika färger.. Men nu är jag ju inte blond och jag har lovat mig själv att jag inte ska bli blond igen eftersom att jag brände av håret sist jag gjorde det blont. Visst hos en frissa är det en helt annan sak men det sliter ändå extremt mycket på håret.

Dip dye & Blont hår med massvis av slingor i olika färger :)

Sen är inte mitt hår det bästa nu när jag ammar fyyy vad jag tappar hår, ärligt jag kommer vara flit i slutet av sommaren, när jag stog i duschen och stoppade balsamet så tappade jag minst 25st hårstrån !! Ja det kanske inte låter mycket men så mycket tappar jag flera gånger per dag och varje dag så mitt hår har blivit riktigt tunt.
Jag har läst detta :

" Under graviditeten upplever många kvinnor att deras hår är glansigare och tjockare än vad det normalt är. Och en del säger att deras hår aldrig varit slitnare eller mer stripigt. Båda fenomenen beror sannolikt på att man i stort sett inte tappar något hår under graviditeten. Efter förlossningen och när man ammat cirka 3-4 månader brukar många börja tappa stora mängder hår. Det är helt normalt och beror på att man nu tappar allt det hår man normalt skulle ha tappat under graviditeten. Det finns egentligen inte så mycket att göra åt detta, då det styrs av hormoner. "

S
å det är ingenting att göra åt, jag får väl klippa mig lång efter jag har slutat att amma, så nu får jag spara ut håret lite mer och sedan när håret i nacken har blivit lite längre tänkte jag klippa en rak page som jag hade förra sommaren och efter något tag kasta i en förlägning ( dock ska jag ha slutat tappa massvis med hår innan jag överväger att förlänga det ) så får vi väl se hur det blir men först färga brunt och sedan ljusa upp det lite :)


Typ som jag hade där, lång rak page som var brun ( med blekta slingor ) :)

* Alla bilder är googlade, förutom dom på mig så klart *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0