Bella 9 månader

9 månader inne 9 månader ute !
 
Så där ja då är hon nio månader stor ! Jisses som man alltid säger tiden går fort men ja det gör den faktiskt.
Jag låg idag ( i solariumet ) och funderade på hur Bella kommer se ut när hon är 1,5år alltså då hon borde kunna gå och springa och busa och ja hur hon kommer se ut i ansiktet m.m jag kan inte alls föreställe mig hur hennes utseende kommer att vara himla svårt ju men gud ja det går fort tills hon är så stor. Fast ja nu tar vi några månader iför väg.
 
Iallafall Bella nio månader hon har nu lärt sig att hasa, hon kan sitta själv, stå super stadigt, gå med stöd, har vart förkylt mångtal gånger, fått en spruta mot röda hund mässling m.m, har slutat att ammas,
äter ca 6-9gånger per dag ( ibland inga mellis ibland mellis ) då är det medräknat natt välling osv, somnar själv för natten i mammas och pappas säng vid 20.00-20.30 efter gröt och ca 100ml välling, sover från den tiden fram till 05.00 då hon dricker 250ml välling och somnar om till 08.30-10.00,
sover varannan timme under dagen i ca 40min-1h,
har storlek 68-74 på kläder ( kan ännu ha lite i 62 har rensat det mesta, och har även tagit fram några byxor i 80 fast dom är stora ) men ja mest är det 68 vi använder.
Efter att vi har slutat amma gör hon nummer 2 3gånger per dag tidigare 1gång varannan dag, ÄLSKAR fullkornsgröt och välling samt spagetti och köttfärsås, majskrokar och smörgåsrån,
Henns favvo nallar kalle 1 & 2 sover hon alltid med och kramas med, Pappa är favvo personen, men när det ska till kritan så är mamma bäst, Skrattar åt hundar m.m ja skrattar nästan alltid, är helt galen,
Älskar att titta på barnprogram på disney chanel, är rädd för personer då och då, har fått 7 tänder,
Håret har börjat växa mer så snart kanske det blir riktigt långt.
Hon kan säga Hej, Mamma, tack tack, vinka hejdå, klappa händerna.
 
Hon är i alla fall glad och goo till 95% av tiden endast lite grinig om hon är hungrig eller trött vilket då inte alltid händer utan endast då och då.
 
Vi är lyckligt lottade som har denna skatt och jag älskar hon till månen och tillbaka många gånger om :)
 
Eftersom att Bella var och fick spruta så tog vi även en kontroll på lill damen :
 
Vikt 7765gram
Längd 68.5cm
Huvud mått 44.8cm
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej!

Jag läste det där, att hon har varit förkyld många gånger... Kan det kanske vara allergi mot er hund (bara en tanke)? Jag var själv förkyld jätteofta nämligen när jag var så liten som Bella och vi hade en hund som det senare kom fram till att jag var allergisk mot... :-(

Svar: Hej ,
många och många gånger förkyld är det väl fyra tror jag och sedan feber av vaccin ;) vanligt brukar barn under ett inte alltid bli sjuk men det är väl hälften som blir och hälften som inte blir.

Jag och Bella smittar varandra och mitt immunförsvar suger så är sjuk säkert en gång i månaden. Och då blir ju Bella lätt smittad eftersom att vi är med varandra 24/7 ;)


Tror inte det är allergier men blir hon oftare sjuk så är det något att kolla upp :)

Tack för om tanken
Anne-Lie Wall

2012-11-11 @ 21:22:13
URL: http://jennize.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0