Kvälls amning slut med amningen

I tisdags slutade jag amma Bella på kvällen och det gick bra.
Vi grötade en rejäl portion och inom trettio min så låg vi i sängen och snuttan drog i sig 100ml välling innan jag gick ut och sa godnatt hon somnade på två min så inga protester, dock vaknade hon efter ca en timme då jag gick in i sovrummet och låg vaken i tjugo min innan hon somnade om men inga sura miner alls söt hjärtat !
 
Igår gick också bra som vanligt gröt dock åt hon himla lite gröt sen inom trettio min så gick vi och la oss hon drack runt 100ml välling även då och sen somnade hon på bara några minuter.
 
Idag kom ju Micke hem så då har vi sagt att han ska lägga hon nu varje kväll ( i början så hon vänjer av sig med bara mamma ) hon åt en stor portion gröt och sedan gick dom och lästa bok hon drack runt 80ml välling men hade sen svårare att somna om det tog 50minuter innan hon riktigt somnade för natten, dock somnade hon och vaknade hela tiden under denna stund så Micke har kört skytte trafik in i sovrummet.
 
Men ja man kan inte räkna med att det går lika fort för dom eftersom att hon är ju van att det alltid är jag som nattar hon, endast en natt har hon somnat utan att jag har varit i sängen ( ja detta var då jag ammade hon till sömns,och en natt gick jag och duschade medans hon ännu var vaken då var hon just 8 månader ) och nu i dom två senaste veckorna så har hon ju somnat själv men då har jag ju ammat hon och sedan gått ut så då blir det ju att jag lägger hon : )
Men det gick riktigt bra ändå hon har inte gjort några sura miner utan bara legat och vänt och vridit på sig, vår duktiga kikka !
 
Nästa vecka ska mamma komma och provlägga hon eftersom att jag sa på bio veckan efter och Micke är ännu i Kiruna när jag ska fara så då vill jag att mamma ska komma och provlägga hon så jag vet att jag kan slappna av på bion och inte tänka hela tiden om hon sover eller inte :)
 
 
I natt blir det sista gången som jag kommer att amma, usch känns i mamma hjärtat men min plan har varit bra och det har fungerat riktigt bra och jag insåg nyss att eftersom att jag ska sluta amma på morgonen på lördag så ja blir det ju sista gången i morgon bitti :/ Blandade känslor om det kan jag säga !!
 
Men det har gått bra att endast amma var 20h men ena bröstet har varit riktigt stenhårt jag har bara tryckt ut några droppar innan jag somnade och i natt tänkte jag inte gör det, jag vet att det kommer kännas som fan på lördag då det blir slut på riktigt men det ska väl gå bra bara att häva ut lite massera och värma så borde mjölken sluta komma efter några dagar  :)
 
Dock har jag märkt på snokki att hon kör ju en liten typ av matvägran i veckan hon äter halva portioner om ens det och ja då blir hon mer grinig än vanligt men jag har inte gett med mig hon har varken fått välling eller tisse ( det är ju det hon är ute efter ) men jag vet om jag ger med mig en gång så får jag ju börja om hela proceduren igen och det orkar jag inte.
 
 
Men idag har hon ätit kanke fem skedar och sen har hon fått smaska smörgåsrån och majskrokar hehe Men hon är rolig hon äter morgon gröten utan problem och sen lunch och mellis går segt och ibland middagen ( middagen har varit varannan dag ) och sen går gröten ned, hehe hon testar ju om hon ska få några godsaker i stället men då har jag låtit hon vara utan för ja tillslut äter hon ju ordentligt  : )
 Jag har även börjat ge efter efterrätten en smörgås så hon kanske står sig längre och ja det verkar fungera.
 
 
Men ja nu får jag räkna med stenhårda bröst i någon dag, hehe Och ja på lördag kväll ska jag ta min efterlängtade snus vill vara utan att amma typ en och en halv dag innan jag tar en så jag kan säga att jag har slutat, för ja oavsett om det blir tjurig tjej så kommer jag inte sticka dit bröstet :) Micke sa nyss ja det får vi se men ja jag vet inte om han har missat att jag inte har gjort det på dom två senaste veckorna har jag slutat med ett mål så får hon inget oavsett om hon tjurar ( vilket hon aldrig har gjort )  sista gången i morgon då.
 
Så ja firar snusen ska bli god har redan köpt två dosor !
Och förra veckan köpte jag tre cider på bolaget men dom tänker jag vänta med ett tag, bara för att jag inte ammar så är inte det första jag tänker på att ta en sup. Men ja en snus och powerking det har jag fan längtat efter länge snusen sen 25.01.2011 och powerkingen sen i maj 2011 och det har jag fan gjort bra !
 
 
Ja och samma med alkoholen jag drack kvällen jag blev gravid;);) vem brukar inte ligga i fyllan ? hehe och sen var jag nykter ( fick veta i vecka tre att vi väntade Bella ) efter fyra månader utan p-piller ( och en jävla massa vändor  i sängen och två negativa test ) och jag hade då varit nykter så har aldrig utsatt fostret ens för alkohol och sedan har jag ätit rödvinssås en gång ( då var jag gravid ) samt en ölgryta och en gång slickade jag på mickes kapsyl till ölen ( skulle smaka vad den smakade )  så det är den alkoholen jag har fått i mig sedan i maj 2011 och ja allt förutom kapsylen skall väl inte innehålla alkohol eftersom att det kokas  : )
 
Nej men kommer vara konstigt att kunna äta allt igen och så, har ju varit utan lök, vitlök, ostbågar, choklad, jordbubbar, starkmat, apelsiner. juice, chili, lakris, ja det är massa mer men ja klart jag inte kommer på det är ju så van :) Så blir konstigt att kunna äta allt igen.
 
Ska som sagt bli skönt att sluta men ja det kommer självklart vara jobbigt, det är- så underbart att amma sitt barn och alla mysiga stunder och minnen och ja känslan är obeskrivlig usch jag kommer ha en del separations ångest men ja det ska gå bra ändå Bella gillar mig lika mycket fast jag inte är hennes mat källa något mera !
 
Nu sätter jag punkt <3
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Varför har du slutat äta allt det där?? Nu har inte jag läst din blogg från början, men har din dotter reagerat på nåt du ätit?

Svar: Hej ,
Ja precis hon reagerar på allt det vissa saker som stark mat lök osv gör att hon får ont i magen och skriker halv nätterna. Ostbågar lakris jordgubbar choklad mm har hon reagerat på så att bajsen har blivit grön :)

Så därför har jag inte äta det eftersom hon är super känslig :)
Anne-Lie Wall

2012-11-02 @ 13:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0