Sov vanor

I nattt somnade hon vid halv nio och sen när jag gick och la mig vid tio vaknade hon till och jag sa godnatt också somnade hon om direkt men då såg jag att något var fel, stackarn hade spytt upp all välling ( hon hade proppat en fet portion gröt och sen 100ml välling så hon var väl propp mätt ) så fick väcka gumman byta kudde kläder tvätta av hon och sen somnade hon om efter fem minuter.
Och ja hon sov nästan hela natten hon vaknade först klockan 05.20 från kl 22.20 lite konstigt är ju van att ge vatten 01.00 och klockan 03.00 och sen får hon välling runt 05.00-06.00.
 
Men jag studsade upp och gjorde välling och sen när jag kom in i sovrummet så sov hon igen men jag gav hon vällingen sovandes och sen sov hon till nio innan hon fick morgonvällingen och somnade om till halv elva tiden.
 
Så egentligen hade jag kunnat vänta med matningen där vid fem tiden så i natt ska jag se om hon sover lika bra och bara behöver vatten runt femsnåret kanske att man får hon att sova hela natten eller ja runt tolv timmar.
 
Framsteg blir det i alla fall. Vatten får hon ju bara runt två gånger och för två veckor sedan fick hon det nästan fem gånger och i natt ingen gång så hennes vanliga nattrutin har börjat ändras, jag antog att det skulle ta ett tag för hon att få bort rutinen att amma under natten och som nu då är att dricka vatten ja så vi får se om den har försvunnit nu eller inte :)
 
Vi har börjat ge hon fullkornsvälling i helgen ( nestles 8 månader ) jag gav hon en prova på påse och hon älskade den så vi åkte om och köpte den och hon gillar den bättre en havre vällingen plus att hon står sig bättre på den, men ja om hon ännu efter några dagar står sig runt 6-7h på denna välling så ska vi prova att gå upp till 12månaders vällingen för att se om hon står sig längre.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0