Amning

När man tänker på det så känns det lite fel igår ammade jag två gånger under dagen från  11.00-20.00 ammade kl 10.30-15.20-19.00 och sen ammade jag b tills sömns och sen har hon ätit tre gånger fram till kl 01.00 och sen varannan timma. Men alltså nu ammar jag två-tre gånger under dagen ( alltså då vi ej ligger i sängen för att sova ) och ja i sängen ammar jag från 5-9gånger det känns ju ja lite fel..
För om b skulle sova hela natten igenom så skulle jag amma typ två gånger plus två-tre gånger under dagen och ja inte vet jag men helst skulle jag ju sova natten igenom b vaknar ju och äter för att få närhet utan det är ju som inte att äta utan det är ju snutt behovet hon har.
 
Så jag tror att nu när hon har ätit så här bra i en veckas tid till så ska vi börja ta bort natt matningen att Micke får sova med hon på natten ( alltså under nästa helg ) och ge hon vatten och jag sover i ett annat rum och  sen måste ju min kropp få vänja sig med att få bort alla dom målen och sen börja ta bort resten för nu på dag tid så kan hon få mellis då jag ammar jag ammar bara för min skull så mina bröst inte dör helt och hållet.
 
Ja så det är väl på gång att sluta nu vill bara att b ska få vänja sig också och inte bara mitt i allt tvinga hon att sluta helt och hållet för det blir ju uppåt tio gånger hon ammar per dag när hon äter så mycket på natten.Och då vill jag inte bara tvinga hon att vara utan..
 
Men en fundering jag har... Ni vet när man har slutat helt och varit utan i någon dag vart försvinner den sista mjölken ?? Man måste ju pumpa lite då och då så man inte får mjölkstockning men inte kan man ju få ut allt så vart försvinner den egentligen ??haha jag har tänkt på det där ofta någon som har ett svar ? :)
Första gången b käkade tisse :) ♥
 
Usch lite ångest att sluta ändå !! :/
 
 

Kommentarer
Postat av: JennyN

Vi har det ganska lika! Ammar 1-2 ggr på dagen och på kvällen/natten vaknar hon massor av gånger och snuttar! Lyckades söva om henne 2 ggr utan att amma förra natten och då känns det som man har vunnit på lotto ;) fattar inte hur det ska gå att sluta hon är så extremt mammig nu! Men vi måste också göra ett försök för man blir ju så slut av att aldrig få sova mer än någon timme i sträck!

Svar: Men precis enligt mig känns det som fel vete faktiskt inte varför bvc säger att det är så här man ska göra.Jag körde på i natt och gav henne vatten och det fungerade jisses ammade inte på 7h mina bröst dog typ men gud så skönt så får se hur det funkar i natt dock kunde jag själv inte somna om när hon vaknade för första gången och fick vatten så låg vaken till halv fem men ja hade jag sovit hade det varit underbart :) ;)
Anne-Lie Wall

2012-10-17 @ 18:55:43
URL: http://Harmonyinlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0