Ensamhemma

Haha snygg min ;)
 
Just nu är det första gången som jag har varit helt ensamhemma i detta hus, eller ja Silver är också hemma !
Shit alltså vi har bott här sen den 29.01.2012 så ja det är en lång tid..
 
Micke har ju varit med gumman hemma medans jag har varit borta och som mest i tre timmar men han har aldrig fått iden att fara här i från utan ja det har ju som heller inte gått när jag ammar.
 
Men just nu är mormor ( min mamma ) ute och promenerar med Bella ja jisses vilken skillnad att inte ha hon hemma sovandes som hon annars brukar vara :)
 
Jag sa åt Micke i förra veckan att nu när Bella endast ammar lite under dagen så har han ju faktiskt möjlighet att fara och hälsa på folk med hon om han vill, och ja för han är det ju tryggheten att jag är med och kan hoppa in i fall att Bella vill det för han tar ju hand om hon lika mycket som jag gör men då har han aldrig varit själv någon annanstans.
 
 
Än så länge har b varit två dagar utan att amma något mellan 10.00-18.00 så om två tre dagar kan jag säga att jag helt har slutat amma på dagen och då kan jag känna mig mer trygg att tex vara borta den tiden, inte för att jag skulle få för mig att sticka i väg i åtta timmar men ja jag kan om jag vill.
Det är inte så mycket jag ammar nu för tiden utan jag försöker göra det fyra gånger ( två på vardera bröst ) mellan 05.30-10.30 och sen blir det 1-2gånger mellan 18.00-20.00 och sen en gång på vardera bröst vid läggdags
Nu i helgen ska vi plocka bort amningen mellan middagen och natt matningen så ja då kommer det endast vara morgon och kväll.
 
Jag försöker få in fyra amningar på morgonen eftersom att min kropp ännu inte har fattat att jag inte ammar något under natten men ja det kommer väl, innan jag somnar trycker jag ut lite så dom inte är så hårda direkt jag går och lägger mig men ja det går FRAMÅT nu :)
 
Så inom två veckor tror jag då att jag har slutat helt att amma mitt mål är om 3 veckor så ska jag inte amma alls, men vi tar det i lungt tempo och ja det går bra det är nog morgon amningen som min kropp kommer tycka minst om att sluta med eftersom att det är då jag ammar mest, men ja vad jag märker inför natten så är Bella inte speciellt hungrig men äter för att få snutta lite så tror det kommer gå bra att sedan ge henne lite välling :)
 
 
Ja men åter till att jag är ensam shit känns lite kusligt ändå, Jag måste vänja mig lite mer att vara själv hemma och inte bara att jag åker bort, för ja någon gång ska hon ju få sova borta, fast tror inte det blir i år men ja någon gång i alla fall. 
Nej men Twilight blir det ju på ca tre veckor och sen i slutet på nästa månad blir det nog julbord så vi måste träna Bella ( sen när jag slutar att amma helt ) att somna med mormor eftersom att hon ska då få vara med henne här hemma :)
 
Haha inte bara Bella som måste vänja sig utan även jag ♥
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Sötungen gör tummen upp :))

2012-10-26 @ 09:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0