Mat och ammning

 
I veckan har Bella ätit bra 5 andra mål på ca 8h plus att hon då har ammat tre-fyra gånger och sen ammat sig till sömns och ja hon äter ju 5-6gånger per natt också.
Idag har hon ammat 09.30 sen ätit mat 4gånger plus att det har blivit tre ammningar nu snart ska hon få gröt och sen ska vi gå och lägga oss.
 
Jag har börjat fundera på det här med att sluta amma om jag ska sluta innan eller efter thailand och ja det är inget jag kan bestämma förens hon har ätit bra under dagen en lång tid så ja om hon forsätter att äta så här bra på dagen i två veckors tid till så får vi se om vi ska börja sluta eller inte.
Madde har precis börjat sluta så vi hade ett litet samtal om det nyss men B har senast idag vägrat mellis och i stället ammat och somnat medans hon åt så jag känner inte att jag kan börja sluta ännu så ja vi får se om matningen fortsätter så här bra så kan vi börja fundera och planera på att sluta amma :)
 
Men ja jag är som lite osäker om jag ska sluta innan thai eller inte eftersom att det kan vara bra att ha amningen kvar iaf hon matvägrar när vi är borta. Ja vi får helt enkelt se hur det blir :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0