BeSafe izi combi x3

I lördags åkte vi till Kemi för att köpa en ny bilstol åt Bella.
 
Dom hade en annons om BeSafens combi stol i annons bladet för någon vecka sedan så jag ringde till butiken i Kemi och kollade vilka färger dom hade, tyvärr kunde dom inte få tag i den lila stolen den var helt slutsåld i Finland och den rosa stolen skulle komma in nu i veckan.
Eftersom att jag tidigare har tittat på den rosa stolen i kid varianten på barnenshus så vet jag att den färgen ville jag inte ha, den på barnenshus är ljusrosa vilket blir smutsigt på en gång så  jag sa åt kvinnan i Kemi att jag vill då lägga undan en turkos i stället.
 
Så undet veckan har jag bett pappa kolla efter en lila stol åt mig från Norge men där kostade dom nästan 5000kr och denna i Kemi kostade 3350kr så ja prisskillad för en lila färg..
 
Så ja jag fick gå med på att då ta en turkos i stället, när vi kommer in i butiken och hon frågade vilken färg så såg jag att den rosa som dom har fått in var den mörkrosa ( den jag först valde mellan rosa och lila ) så jag överlycklig sa att -Jag ser direkt att jag vill ha den rosa.. Dock hade dom endast fått in den rosa i isofix variant så jag fick bli besviken igen..
 
Men kvinnan var service inriknad som sa att hon kan ju byta klädsen så att jag får en rosa stol ! Snacka service så hon stog i 20 minuter och bytte klädsel så jag fick den jag ville ha :) Toppen !
Den mörkrosa färgen är årets färg och den ljusrosa som dom har i Happis är fjolårets färg så jag är super glad att jag slapp den turkosa och fick min rosa :)
 
Bella har ännu inte åkt i stolen men kanske vi tar en premiär i morgon, jag monterade den i bilen igår och den passade bra dock gjorde jag fel så det tog typ 40 minuter att montera den haha, jag gjorde ögglan på bältet åt fel håll och innan jag fattade vad felet var. haha
Men nu sitter den då som berget i bilen :)
Och jag är nöjd !
 
Pris 3350kr inklusive ett sparkskydd från Akta graco köpt i Kemi på Lastentarvike.
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0