Första ordet

 
Idag sa Bella sitt första ord.
Dom senaste dagarna har hon "pratat" på i massor och mest sagt mammmammmam och papppapppap, vilket hon har gjort av och till sen fem månader men nu dom senaste dagarna så har hon gjort det jätte mycket så vi har räknat att första ordet var nära.
I helgen när hon var ledsen ( vaknade upp ur en mardröm ) så grät hon och av och till lät det som mammaamm så både jag och Micke sa att det låter verkligen som mamma. Men vi har sagt att första ordet ska inte vara något joller utan ett riktigt ord som hon ja verkligen säger och idag kom det :) STOLT !
 
När vi kom hem från Happis så ringde jag Micke och så fort jag gick från Bella och plockade upp varorna vi hade köpt så började hon jollra på mammaaammmammama ja ni föräldrar vet hur det brukar låta ( har ett klipp så ni får höra ) jag sa då åt Micke att nu är det verkligen nära tills det kommer ett Mamma och Pappa.. Så ja sen la vi på och jsg började klä på Bella för att vi skulle åka till Nyborg och då sa jag - Du är mammas tjej och ett litet tag senare tittade Bella på mig och sa Mamma helt galant inte något joller eller så utan jag kan säga att det var ett rent ord som kom ur hennes mun ett rent Mamma åh så glad jag blev direkt ringde jag till Micke och sa att nu jävlar har första ordet kommit ♥ våran duktiga tjej.
 
Så vi får se när hon börjar säga något mer ord efter det så har hon jollrat på som vanligt :)
7månader och 13 dagar är hon idag.
 
 
 
 
 
Så här låter hon när hon jollrar, dock är hon över trött här hon brukar låta mycket mycket mer och längre men snabb filmade nyss innan vi skulle gå och sova :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0