Matning

Efter att vi började med mellis åt Bella ( frukburkar ) så har hon blivit sämre på att äta gröten både till lunch och innan hon går och lägger sig.
Jag var rädd att detta skulle bli ett problem eftersom att jag annars bara har viljat ge hon matig mat när hon har ätit och nu har jag fått tji för att hon fick börja med fruktburkar till mellis, efter ca 4dagar så har Bella blivit sämre på att äta gröt och nu fast hon inte har ätit på ca 2h så äter hon inte ens en halv dl gröt ( förut åt hon en dl ) och detta har pågått i en månads tid.
 
Så nu har jag tänkt att antingen börja med frukgröten eller ge lite äppelmos eller frukt till gröten så kanske hon äter den bättre, sedan funderar jag på om hon ska få välling till natten i stället så kanske hon sover bättre ?
Hon äter nu gröt och sedan ammar jag ändå hon ca en timme innan hon somnar för natten och hon brukar i bland vakna en till tre gånger innan hon sover i ca 3h ( ja ibland äter hon en gång i timmen på natten också men oftast var tredje ) så därför funderar jag på om hon kanske äter mer välling och att den då mättar mer så att hon kanske sover längre på natten.
Men då är jag osäker på om hon kan somna utan att ammas någonting innan för vällingen borde ju mätta längre. Ja vi får väl helt enkelt prova oss fram och se om det fungerar :)
Tidigare när hon åt gröt så ammade jag hon max fyra minuter och sedan somnade hon av sig själv i våran säng så det har ändrats sedan hon började äta mellis.
 
Shit allt är ju så himla svårt med att byta mat, vi har som bytt ut fyra mål om dagen och resten ammar jag, dock ger vi inte varje dag dessa fyra mål det är ju så olika beroende på om vi är borta eller ja bara latar oss, men Bella klarar sig ju helt på att bara ammas så vissa dagar kör vi bara på det också.
Jag har själv kännt att jag och inte hon vad jag tycker är helt redo att sluta amma nu så jag har ändrat mina tankar på att sluta amma och helt enkelt ska jag fortsätta amma ett tag till det är både bekvämt och lätt sedan har Bella ännu inte något stort behov av att äta hon är mer en som gillar att dricka så hon väljer hellre bröst en mat så hittills tycker jag själv inte att det är riktigt läge att helt sluta amma :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0