Bulgarien 2013

Så där ja nu kanske jag har lite lite tid att skriva medans b sover..
Iallafall vi har varit utomlands för er som har missat det ;) Vi Jag Micke Bella Helena ( mickes mamma ) Emmelie Dennis Hugo ( och andra veckan kom brorsan och Jenny ) Vi åkte den 6 ? augusti och ja landade mitt i natten flyget till sthlm och bulgarien gick bra Bella somnade efter ett tag och hugo var en tuffing och höll sig vaken, runt tolv på natten bulgarisk tid var vi på hotellet vi fick rumt en bit i från varandra men på 11 våningen JISSES jag kan inte fatta att vi önskade så högt upp som möjligt ! PUCKON..
 
Hissen var mini mini små och lät konstigt tog 4personer och hade en liten over load knapp fy vad nojig jag och Empan var.. Men ja det gick bra lite kallsvettningar då och då och för att inte säga att den mittersta hissen hade ett underbart skrapande läte mellan våning tre och fyra, har jag föresten någonsin nämt att jag är jävligt hissrädd ??
Och inte blev det bättre av att mitt pucko till sambo fader till mitt barn älskare och bror valde att hoppa i hissen så den gungade fint fy vad arg och rädd jag blev så jag började grina ! HAHA
 
Men i alla fall super bra väder har vi haft över 35grader i skuggan och över 25grader på kvällarna vi har gått runt i bikini hela tiden och på kvällen kunden man väl offra sig i ett par shorts och ja svetten har bara runnit..
 
Efter andra veckan började det bli lite kyligare på kvällarna och morgonen men ändå så där äckligt underbart varmt i solen så man ville dö <3
 
Våra dagar har sett ut så här : Morgon runt åtta frukost runt nio tiden sen pool häng Bella har tagit en nap till tolv sen har vi gått och ätit lunch antingen på stan eller på hotellrummet, barnen har lekt av sig, hugo har napat, Bella har tätt in på runt två tagit en till nap då har vi passat på att sola och bada eller shoppat, runt tre tiden har vi gått in på rummet för att göra oss redo för middag, runt femtiden har vi knatat runt stan för att äta middag och sen kvälls shoppa tills vi vid sju åtta tiden har gått hem och lagt barnen och sedan jyrat på balkongerna.
 
Emmelie och Dennis fick byta rum till granne med oss efter tre dagar och det var bra då kunden vi umgås även på kvällen och ja bara sticka huvudet över räcket :)
Björn och Jenny bodde på ett annat hotell men hängde mest vi vårat ;) Även på kvällen blev det lite balkonghäng med dom samt en shopping kväll roade vi oss med :)
 
Vi har även kollat in nesebar en gammal stad shoppingen var billigare där samt var det mycket fint att titta på att ta sig dit var väl kanske inte det lättaste med all packning två barnvagnar och knökfulla bussar så ja Micke hann inte med en gång så han kom med bussen efter oss men det gick ju bra ändå ;)
 
Bella har sovit två till tre gånger när vi har varit borta och ja sovit mindre på natten därför har hon sovit mera ätit bra och busat på :) Vi har badat i havet och poolen och hängt ute mest hela tiden :)
Ungefär tre soltimmar per dag har vi fått då medans B har sovit samt har hon pool badat ungefär en timme per dag så jag är nöjd, nog för att det är lite skillnad mot för innan Bella då man solade 5-6h per dag men tre har räckt då har vi alla blivit bruna ja förutom barnen då :)
 
Hotellet var helt okej och läget var super ! Jag skulle definitivt kunna komma tillbaka till bulgarien igen vädret maten och shoppingen var super, Middagen kostade ca 100kr per skalle då åt vi oftast kött och ja finare mat, Shoppingen är billigare en i sverige men ja thailand slår ju allt, det fanns himla mycket att köpa till barnen vilket är roligt för ja det är oftast det man köper ju ;)
 
Så vi får väl se när vi åker dit nästa gång eftersom det är relativit billigt att resa dit och leva samt är flygtiden så kort men ja nu siktar vi in oss på vinterns semester också :)
 
Flyget hem gick bra Hugo somnade i inchekningen och Bella direkt på startbanan sedan landade vi i sthlm vid tjugo i två på natten så då var det bara att ta sakerna och sedan hitta ett skönt golv att somna på ;) Bella och hugo sov i vagnarna och vi andra låg skönt på golvet ;) Vid åtta gick planet hem till Luleå och det serverades gratis frukost mums :)
 
Så himla rolig resa har vi haft <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0