Ställa sig upp

Stolt tjej <3
 
 
Jaha nu kan hon stå upp i spjälsängen också...
Idag under mamma träffen när b skulle vila så kikade jag i kameran att hon stog upp ! Lite panik fick jag eftersom att hon aldrig har ställt sig i spjälsängen och detta var fjärde gången som hon reste sig upp på egenhand..
Så jag gick dit la ned hon och någon sekund senare stog hon igen så det var lika att ta upp hon.
Spjälsängens sida var nere lite lägre så mitt på magen var kanten av sängen samt att Bella inte kan sätta sig ned själv när hon står upp så antigen släpper hon taget, eller kastar sig bakåt och någon enstaka gång har hon dunsat ned på rumpan så jag vill då inte riskera något skallbrott när hon flyger bak i sängen :/
 
Nå hon kastar sig ännu som ett tok så under dagen då hon sover i spjälsängen slår hon i skallen minst två gånger per dag..
Vi har funderat på att köpa tjocka höga spjälsängsskydd men jag har i stället bestämt mig för att köpa en resesäng denna är ju mjukare finns endast stolparna som kan göra ont samt att vi har tänkt köpa en till framtida besök hos folk. Så det blir en resesäng i stället, ni som har en visst är dom lika höga som en spjälsäng ??
 
Bellas kusin var ju en liten ligist som liten och klättrade ur spjälsängen innan hon var ett år så jag hoppas att B inte tar efter samma fasoner nu när hon har börjat resa sig, usch och nej farligt ! Men förhoppningsvis när hon börjar resa sig mera så lär hon sig att man även sätter sig och inte kastar sig bakåt i alla fall tills vi har en ny säng och det inte blir lika hårt om / när hon slår i huvudet :/
 
Men fick himla dåligt med tips på hur vi ska göra med kastarn någon annan som har något ? Eller är det som jag tänkter smartast att köpa en resesäng ??
 
Kommentera gärna :)
 
 
BTW ni som tycker att jag är hamig :
Så här ser B ut i huvudet efter nästan varje sovning röda märken från när hon kastar in sig i spjälorna..
Dock är det " bättre " att hon sover i den sängen under sina fyra sovningar på dagen eftersom att ur våran säng så drar hon sig över kanten på fem sekunder.. Men ja inte kul att ha röda märken i huvudet stackarn :/
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JennyN

Lini sover i en resesäng när vi är hos farmor och den är då lika hög! Lägger man bara i en extra madrass borde det ju funka utmärkt! :)

2013-01-16 @ 00:20:07
URL: http://Harmonyinlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0