Den som spar h*n har

Så där då har jag ansökt om min sista föräldrapenning, Jag brukar söka två månader åt gången men får se sökte bara till den 01.09 men möjligtvis blir det en vecka till det beror jo på när jag / vi ska börja skola in Bella på Norrskenets förskola :)
Oh känns spännande att Bella ska få börja på dagis men känns ändra totalt jävla hemskt ska någon annan ha hand om mitt barn medans jag går hemma / jobbar ( när jag får ett jobb ) NJA känns inte speciellt lockande faktiskt.
Jag har övervägt av och till att låta hon gå hemma ett tag till när jag ändå inte har ett jobb men ja som det ser ut nu börjar hon i september så behöver jag ändå inte ha hon i 15h om jag inte vill :)
 
Sen har jag inte tänkt börja jobba heltid om jag får det på en gång inte tusan kommer jag klara av att vara utan min tjej så mycket nej nej, så ja när jag skriver denna rad ändrar jag mig igen och ska hon hemma ett tag till ;)
 
Haha Men iallafall har vi över hälften av dagarna kvar när jag har varit ledig klart så det känns riktigt kul att jag har varit sparsam ; ) Så mitt mål hela sommaren i USA när Bella är fem år kanske går i uppfyllelse eftersom att jag borde väl jobba om vi inte har tre barn till och om man blir nekad lång semester så har jag föräldra dagar att ta ut SKÖNT ! Och ja micke är ju egenföretagare och sin egna chef så han borde nog inte har något större problem att ta ledigt när han vill :)
 
Usch och nej ångest i mamma hjärtat att gumman ska på dagis BLÄ inte alls en kul känsla som jag vet alla föräldrar jag känner har haft Kanske man hemskolar hon ändå ?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0