Ahlgrens bilar pannacotta recept

 
 
Till nyår gjorde jag denna sockrigt goda pannacottan.
 
Du behöver
2 påsar Ahlgrens bilar
9dl visp grädde
 
Gör så här:
 
Dela upp dom olika färgerna på bilarna i varsin skål ( jag delade först upp två påsar och sedan en tredje tog jag ca 12 till vita bilar )
 
Hitta något fint glas att servera pannacottan i :)
 
Häll 3dl vispgrädde i en kastrull värm upp grädden på medel varm temperatur på våran häll hade jag på 7
( så lite varmare en medel annars tog det sådan lång tid )
 
När grädden börjar bli varm häll ned en färg med bilarna och rör om tills alla bilar har smällt häll sedan direkt upp blandningen i glasen / burkarna ja vad du ska servera i.
 
Ställ blandningen kallt i ca1-2h så att den har stelnat.
 
Gör samma sak med nästa färg och när denna är smält häll i den i glaset. Låt stelna igen i ca1-2h
och tillslut gör du samma sak med sista färgen och låter den stelna:)
 
Jag tog som sagt lite extra vita bilar så jag hade 4½dl grädde till den vita och ca 12 extra vita bilar :)
 
Alla uppskttade efterrätten ! :)
men det är ingen snabb sak att göra men gooood !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0