Bm besök 25.01-2012 & FL besök

Igår var jag som skrivet till bm för vanlig rutin kontroll.
Innan vi började besöket så frågade hon hur allt var och jag sa att jag tror att det är på gång snart och att jag har börjat få mer förvärkar och att barnet har börjat bli lugnare.. Men att jag tror att det är på g under veckan här i alla fall.
Så fort jag sa att barnet har blivit lugnare så började Nina nästan korsförhöra mig eftersom att detta kan vara både ett bra och ett dåligt tecken och hon tyckte att vi skulle kontakta Spec mödravården.
Eftersom att spec mödravården var stäng redan kl 14.00 så ringde hon till Förlossningen så jag skulle få åka in på en rutin kontroll.
Besöket hos bm var som vanligt mått av livmodern hjärtljud m.m

Hjärtljuden låg på 135 / slag min
Livmodern 34cm
Dagar kvar till BF 4

Efter besöket hos bm i kalix var det bara att packa in sig i bilen med bb väskorna och blåsa till Luleå och Sunderbyn.
Vi fick börja med en CTG-kurva i en timme där vi skulle se så att allt låg rätt till, efter detta test var gjort så sa "över bm" att allt såg ok ut så vi kan gå vidare och göra ultraljud där hon mätte barnet samt fostervatten och flödet i navelsträngen och även här var det inga konstigheter :) ÅH vilken lättnad.
Efter undersökningen var klar så fick vi packa in oss i bilen igen och komma tillbaka till Luleå då förlossningen är på gång, om ingenting annat händer.

Barnetsvikt ligger på ca 3000g och bm i Luleå tyckte att detta passar mig och min kropp super bra, samt kunden dom ej se könet eftersom att barnet är så stort så det döljs.
Jag kan säga att göra ett ultraljud i vecka 40 är en stor skillnad från vecka 18 sist var barnet 13cm och nu är det runt 45-55cm ja längden sa hon inte :)
Haha alltså huvudet är lika stort som när vi sist fick se barnet :) åh men känslan av att veta att allt är ok var super befriande, samt så ligger h*n redo att komma ut när som helst :) LÄNGTAR♥



Mäter CTG-kurvan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0