Kär i kärleken eller bara kär i tanken ?

Varför är man alltid ute efter att vara i ett förhållande? Att vara med en annan person en annan person som får dela alla bra stunder med en och får uppleva alla nya saker tillsammans..
Varför ska det alltid vara allt eller ingenting?
Det är egentligen lustigt jag säger åt mig själv att jag inte är redo att jag inte skulle klara av att vara i ett förhållande just nu men ändå försöker man och chansar man, och ändå gör man så att allting skiter sig!
Pga att man är van att det ändå kommer att göra det..
Jag tror det ligger till på detta sätt när du väl har haft ett förhållande som har varat en längra tid är du döds rädd att en gång till gå in i ett nytt att bli seriös att ge sig till någon annan att lära känna någon annan och att helt enkelt våga chansa och se om det leder längre?
Jag vet att det är så i mitt fall, jag är rädd att älska och rädd att bli älskad, för det gjorde alldeles för ont förra gången!
Så varför skall man igentligen rusa in i någonting nytt och börja söka direkt ? varför inte nöja sig med korta små romanser? -Jo för att man vill ha den där person att dela dom speciella ögonblicken med man vill utforska värden med någon som håller en i handen ! Man vill ha en annan människas famn att krypa upp i när man är rädd !
Ja man vill egentligen bara bli ÄLSKAD och att ha någon att ÄLSKA tillbaka!

Jag ska sluta vara rädd jag ska sluta stressa och ibland våga chansa !














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0