Shopping sväng

Mot Haparanda för köp av en ny grill och skor :)

Lunch gym och sol

efter jag lämnade bella på dagis så åkte jag till nova för ett 25minuters pass lår och axlar :) härligt! jag får alltid lämna hon tidigare än jag börjar för att hon ska hinna äta lunch och sova så den där en och en halv timmen extra passade perfekt till att träna på:) sen blev det en promenad till jobbet :)

efter middagen och lite mys åkte vi och solade så 20minuter i solariumet utan musik och fläkt jisses vad svettigt!! men skönt:) nu lite kvälls mys med jordgubbar mums :)<3

Midsommar tjej <3

I Bellas garderob

Ny shoppat

Eller ja nytt och nytt, Appen till telefonen fungerar ju som den vill så det går inte att blogga så ofta som jag vill och datorn slår jag i gång si så där varannan månad för att föra in bilder... Pinsamt ju ! Men den andra datorn är igång varje dag men inte min blogg dator ;) haha

I alla fall är en del av shoppingen från när vi var i Västerås i PÅSKAS !! hahaha och ja  resten är lite pö om pö :)

Jag är kär

Nya byxor från bikbok <3

Lördag sjukhus besök

Jag drog sovmorgon i morse skönt<3 tack hjärtat! sen lite frukost och vi åkte mot akuten med bella myggbetten hon fick förra helgen har inte lagt sig och ena var lite svullet igår och idag var alla svullna stora och röda så efter koll av hals öron lungor och blodprov så fick dom fram att det ej var någon infektion hon är bara överkänslig allergisk mot myggbett då hon inte har haft några tidigare så vi fick medicin som ja hade sjuka effekter enligt mig men som verkar fungera hittills samt ska vi smörja och försöka att inte vara bland mygg så allt får lägga sig hoppas gumman blir bra snart <3<3 duktig tjej har vi i alla fall<3<3

sen hem och äta lunch och mysa grillat till middag och sen ut till nyborg för lite lek med kusin Emma:)

sen har vi sett på senaste 300 och myst:)

innan doktorn

nu mamma vill jag åka och få medicin<3 gois

selfis<3

somnade i pappas famn på sjukhuset

vid middags tid hoppas hoppas allt går bort till i morgon så hon slipper klia och vara irriterad:(

Fredag

Morgon vid sex snåret jisses bella var på dagis halv åtta och kvart i åtta stämplade jag in på jobbet för att ha en telefon konferens :) sen jobb till fyra en lunch dejt med björn och Jenny :)

väl hemma så var björn och Jenny där för lite häng innan vi åkte till risön för middag och firande för Viktors student! det var smörgåstårta vanlig tårta och en massa surr. vid sju åkte vi hem och busa lite för att sen somna tidigt:)

grattis Viktor och Sandra till studenten <3

Onsdags bal

I onsdags började jag hm elva?
ja något sånt jobb till fem och sen gasade jag hem kastade i mig middagen klädde på bella för att promenera in till stan för att se när årets studenter gick balen:) både Viktor och Sandra gick bal :) dom var så så fina<3 bella var himla tröttis då hon inte vilade när hon var hemma med mormor men det gick ändå bra:) bella och mamma hade varit och köpt blommor som dom har planterat här ute dom har verkligen gröna fingrar <3 vi har det så fint här ute nu!

hemma blev det lite mys och bella sov medans hon drack vällingen gois lite serier sen for oss:)

Tisdags gym

vid tio åkte vi till nova med Elin och tränade :) det blev axlar och mage :) bella lekte med bollar och gick runt lite och lyfte lite vikter :) endast fria vikter på axlarna och sen statisk mage med en maskin:)

Elin messade bild på busen när hon gyma<3

Lite mygg biten

hej myggbett underbart att vi inte hade någon myggspiral i stugan!! men nu börjar dom gå ner som tur är!:-)

Stug helg

I fredags vid lunch packade vi in oss i bilen för att åka till stugan vi tog en snabb handling på Coop där även haha haha haha silver fick följa med in!! hehe!
sen ut mot frevis:) vi började med stor städning och lite ute fix och ja fixa iordning allting :)

sen kom farmor Helena med föräldrar på besök och vi åt grillat till middag bella somnade gott i sin säng vid nio och då kom danne på besök fast hon sov så kunde vi sitta i samma rum och jyra i två timmar utan problem :) jag nojade mig hela natten om att kylen skulle börja brinna så nu måste jag köpa brandlarm och brandsläckare och brandfilt!!

lördag så fixade vi ute jag och bella krattade medans Micke målade sen kom Maria kusin Emma och Johan på besök lite fixa och bus för kusinerna<3 efter det
kom danne förbi och han hann vara 1minut på gården innan han började fälla träd!! tyvärr har jag ingen förebild just nu men gud vilken skillnad det blev!! seriöst dom fällde en stor jävla björk som stod 2meter från stugan då var jag lite livrädd men det gick ju bra den där danne kan sin sak! :)

middag och surr sen spelade vi kort bella var överlycklig då morbror björn och Simon kom förbi med en dvd på fredagen så hon kunde se sin kvällsrutin med Dora :) tack<3

i säng vid elva och danne sov över i gäst stugan.

frukost på söndag och sen inne häng då det regnade efter bella hade vilat åkte vi hem och då kom mamma och kurt förbi en sväng om:)

bella bastade även ut både mig och Micke både lördag och söndag ja hon älskar visst att bada bastu också! tokis <3

en underbar helg <3

Kalix kulturnatta

I torsdags hade vi i Kalix ett arrangemang kulturnatta jag började jobba klockan nio och lämnade av bella på dagis innan det:) vi fixade lite i butiken och varva med att stå ute super skoj var det! på lunchen så gick jag och Birgitta ett varv på stan och köpte lite godis och sånt:) hemma vid sex då det stod grillat på menyn för dag nummer två mums! sen busade vi ute och gick över till grannen en snabbis danne fick klippa min lugg så nu har jag lugg igen:)
vid nio kom carro förbi och vi bestämde oss att gå ned till stan så Helena var barnvakt åt bella medans hon sov och sen blev det att promenera till stan och efter det sitta på hotellet och surra i en timme kallt som tusan då vi var nykter hade man druckit så hade man nog varit snäppet varmare;) heha sen hem och sova:)

en super skoj dag! <3

ganska go kille<3

Onsdag

Jaha nu har app skiten strulat hela helgen så alla inlägg bara har hängt sig så nu försöker jag igen!!!

i onsdags började jag tolv innan det hade vi utvecklingssamtal på dagis och självklart skulle bella också vara med och prata efter tio minuter blev hon leds och gick ut och lekte för att när dom sen kom in började grina då hon såg att vi ännu var kvar och hon ville hänga med oss ett tag till det var himla konstigt att pappa Micke var med på morgonen:) men det gick bra bella sköter sig fint på dagis och det är kul att se hennes utveckling från deras ögon<3

sen blev det jobb och efter jobbet blev det godmiddag med danne och Micke sen surr och ute häng :-) lite film och sånt:-)

Juni

Då var vi inne i juni då i fredags firade jag och Micke 5år ihop jisses alltså <3 jag jobbade till sex på kvällen sen blev det middag och mys med familjen plus Emmelie med familj :) i lördags var det jobb i Luleå jag åkte vid halv nio och kom hem runt fem jag hann även en snabbis in på h&m för att köpa lite armband till bella som jag kanske måste låna av hon lite då och då :) sen blev det god middag mums <3 och ut till nyborg en sväng till kusin Emma för bus och lite kvälls flott ;)

i söndags fixade vi lite ute och sen var vi till risön på middag och bus bella skulle visa alla blommor hon hade planterat med mormor i fredags riktigt nöjd tjej hon har lite grönare fingrar än mig <3

igår var vi lediga bella ville sova i vagnen och fara förbi på mammas jobb så det gjorde vi en liten snabb handling på stan och sen hem och laga lite middag kvälls bus och fix av all tvätt som jag har tvättat under helgen lite tv tittande med gumman framför hennes nya favorit Dora jag vet inte hur mycket Dora vi har sett ;) och sen var det natt och lite tv för oss vuxna:)

idag har det varit jobb och efter det så här vi ätit rabarberpaj som Micke fixade tills jag slutade så det blev paj och kaffe ute på altanen gumman har somnat för en timme sen så nu ska jag glo lite tv och sen serier :)

imorgon har vi utvecklingssamtal med bella på dagis och hon säger att hon ska vara med och prata och inte leka med dom andra jag återkommer om hon kommer sten vägra ;) sen jobb hela dagen:)