Mitt år 2008 i ord

Januari

Året började rätt så lugnt vi firade in det med ett flertal personen hemma hos Madde jag snodde en jacka som jag gav tillbaka i slutet av kvällen stackars Linus som fick ha på sig min tjej jacka. hehe
Jag hade inga större funderingar på livet.
Jag fyllde 17år och det firades med mina vänner här hemma i lägenheten.
Månaden rullade på jag böt hårfärg till röd och böt tillbaka brun igen,
Var på Fridas härliga 18års fest och vi hade hur trevligt som hellst.
Uf företaget började att bli mer seriöst och mindre seriöst för mig,
Skolan gick hur bra som hellst Vg-Mvg i alla ämnen 
Den 26 var jag med på min lilla systers förlossning och jag fick stolt klippa av systers navel sträng. Världen vackraste barn
jag spenderade den mesta av min lediga tid i TC nya lokal med Nova gym. En bra månad!!

" Jag köpte min underbara kamera också "



Bild 1: Nyårsafton
Bild 2 : Jag 17år
Bild 3: Frida 18år
Bild 4: Lilla syster några timmar gammal
Bild 5: Jag håller i lilla syster på BB

Februari

Ingen speciell månad, Pappa fyllde år och faster likaså.
Umgick med vänner och med Daniel.
Handlade upp en del pengar, och tränade lika mycket som vanligt 9 pass i veckan.
Fick min pulsklocka och lilla syster växte lite men bara lite..
Köpte en hel del par skor



Bild 1 : Lilla syster var pytteliten
Bild 2 : Min kära pulsis

Mars

Köpte en hel del böcker som jag inte ens har läst. haha
Var rätt omotiverad
Mamma fyllde år :) 
Hade praktik och trivdes som fisken i vattnet det bästa på länge
Var med i NSD med uf företaget
Åkte till piteå på uf mässen den sög och det gick svin dåligt inte mycket att säga jag var bitter.
Var ute med skoter med familjen och sedan bar det av på en riktigt rolig påsk fest och jag var full.
Jag började jobba på Team Sportia varje dag !



Bild 1: UF företaget i NSD
Bild 2: Uf mässan i Piteå
Bild 3: Påsk fest

April

Jag var hur sugen på att åka utomlands skulle betala resan men fick inte med mig någon.
Bror fyllde 19år
Festade lite gran den månaden hade trevlig med vänner och familj.
Elin och jag låste in båda våra nycklar så vi fick kapa låset, jag hade haft det låset i 5år :/
Jag köpte en hel del kläder och massa skor
Jag blev kär i brolle jr ;)
Jag blev blondin :)
Valborg firades in med flickorna och ett tag med grabbarna



Bild 1 : Fest hos Madde
Bild 2: Elin kämpar med låset
Bild 3 : Jag mörkblond
Bild 4: Valborg

Maj

Turbulent månad kommer ihåg en hel del roliga och tråkiga saker.
Jag var med ett gäng på 5 personer till Piteå cruisng, vi åkte i en för liten bil med för lite bensin, det drack x-ider och vi hängde ut igenom rutorna jag kan säga att det var det roligaste jag har varit med om på länge.
Jag tappade orken i skolan och orken annars också.
Vi hade ett gäng trevliga fester jag och mina tjejer.
Jag valde att ha ett uppbehåll med min pojkvän
Vi åkte mot Luleå för att vara med på Luleå cruising hade en jätte rolig kväll med tjejerna
Var med jobbet på vårruset i Luleå
I brist på självdiscplin köpte jag mig min nya mobil telefon k660i den har hängt med sedan dess.


Bild 1: I Piteå på crusing
Bild 2: Kalix fest puss på tjejerna
Bild 3: Luleå crusing jag på mitt vrålåk
Bild 4: Luleå crusing Jag Carro & Elin
Bild 5: Min pärla !

Juni

I juni månad valde jag att bryta upp ett VI och bli ett JAG efter 1år 10månader valde jag att vandra min väg själv.
Jag gick ner 4kg på en vecka
Sista gången " i livet " jag hade en avslutning från skolan nästa gång blir det studenten.
Jag gick och blev småkär
Jag och co festade varje helg
Lilla syster döptes och blev MEYA Mari Wall på papper jag fick tända ljuset i stugan det var en fin tillställning med nära och kära
Jag jobbade varje dag på Team Sportia och missade alla bra sol tillfällen



Bild1: Jag
Bild 2: Jag
Bild 3: Avslutningen
Bild 4: Jag och Jonathan på Meyas dop
Bild 5: Meyas dop

Juli

Månaden börjades med avskedsfest till min " nya pojke " han flyttade
Jag var med Malin varje dag och spelade xbox.
Jag fick en inpulstanke och klippte av mitt långa hår till page
Jag och Malin styrde oss upp till stugan i vitvattnet, vi åkte ut på fiske tur och varken jag eller hon kunde ro den resan är en sak som jag aldrig kommer att glöma.
Fest hela månaden här också.
En biljett bokades till Borås och " min pojke "
Jag fick börja ta antibiotika och missade PDOL.
Jobbade ännu varje dag på Team Sportia



Bild 1: Jag och Malin på avskedsfest
Bild 2: Min page
Bild 3: Jag och Malin under stughelgen

Augusti

En händelserik månad
I en lite bil och regnigt väder styrde vi våra liv mot Luleå för att se på RIX fm festivalen jag fick se min underbara brolle jr live och ingen kan ha varit lyckligare en jag. Detta var torsdagen
Lördagen jobbade jag och halv sex tyckte pappa att jag skulle åka på Luleå kalaset och umgås med mina vänner jag fick lov att dricka trotts att jag gick på antibiotika sagt och gjort 30 minuter efteråt var jag redo att åka med bror och co till Luleå. Resan tog 2h 45minuter vi jyrade på och lämnade inte Kalix förrens efter klockan åtta kul kväll som slutade hemma i sängen efter klockan sex.
Jag skulle vara nykter men i sista sekund kvällen innan jag skulle flyga till Borås kom vi på att i kväll ska vi dricka, med opackad väska och en resa som skulle vara i 10dagar så drack vi till tre på natten. Jag kom hem och sov och skulle styra min väg till Piteå klockan 09.00 på morgonen, Paniken spred sig klockan 07.00 när jag ännu inte hade packat och den stora frågan var ju hur jag skulle få med mig 10par skor i en så liten väska ?? Problemen löste sig och vi åkte. Tog farväl av pappa och co på kallax nu skulle det ut och resas.
Kom till Landvetter klockan 22.00 ( svensk tid ) hehe och tillbringade en kortare tid i Borås en som var tänkt. Blev 8000kr fattigare och efter småa bekymmer valde jag att kasta in handuken och flyga hem detta var ingenting för mig och vi bröt upp.
Äntligen hemma i kära kalix igen
Vardagen rullade på vänner och jag festade och Shoppade Madde hade 2st 18års fester den första på 3pers och den andra på över 20 den andra behöver vi inte tala om den var inte alls någonting som jag kommer ihåg.
Skolan började igen och jag gick miste om min utlandsresa som sagt jag prioriterade Shopping och Borås i stället.
Festade över 30 gånger denna sommar



Bild 1: Jag på Rix fm festivalen väntar på Brolle
Bild 2: Rix fm festivalen
Bild 3: Rix fm festivalen
Bild 4: Rix fm festivalen
Bild 5: Rix fm festivalen Jag och Nordman
Bild 6: Brolle jr <3
Bild 7: Luleå kalaset
Bild 8: Borås
Bild 9: Maddes andra 18års fest

September

Fattade intresse för en annan det var väl bra tills jag backade.
Jag var seg i skolan och gjorde nada
Hade ny öppning med jobbet i gallerian jobbade 13timmar kvällen innan tog ledigt från skolan och jobbade
Lisa fyllde 18år rolig fest
Var på Hajk med idrott b en upplevelse kan man säga
Började träna mer igen och började Spinning utbildningen i slutet av månaden.
Festade en hel del
Malin fyllde 18år, mitt minne försvann klockan 23.00 och komm tillbaka 03.00



Bild 1: Lisa 18år så ska det se ut ;)
Bild 2: Malin 18år
Bild 3: Malin 18år
Bild 4: Hajken

Oktober

Tog det inte alls lugnt och höll på att gå in i väggen.
Brydde mig ingenting i skolan och så fortsatte det hela terminen.
Sofie fyllde 18år
Fortsatte spinning utbildningen och valde att jobba mindre på Team Sportia i Oktober och November
Försökte hitta mig själv igen.
Umgick jätte mycket med vännerna
Var på babysim med syster
Stukade foten på en fest och valde att inte dricka på en månad
Blev klar med spinning utbildningen
Tog lempen till körkortet



Bild 1: Sofie 18år
Bild 2: Sofie 18år
Bild 3: Babysim
Bild 4: Syster Meya
Bild 5: Fest i nyborg stukade foten den kvällen

November

Var nykter tills vi hade inflyttningsfest med jobbet den sista November
Började jobba mer igen.
Hade öppethus på skolan som jag och Carro presenterade för dom nya eleverna.
Funderade riktigt seriöst på att flytta valde att vänta tills jag har fyllt 18år
Gick ut på praktik på hemköp


Bild: Inflyttnings festen

December

Har i praktiken varit sjuk 2 och en halv vecka denna månad
Börjat festa mer igen.
Varit på julbord med jobbet på Cape east hade jätte trevligt som vanligt.
Sett en hel del filmer
Fått riktiigt dålig ekonomi " pga att jag har jobbat lite månaderna innan ! "
Bokat resa till Thailand som bär iväg i Januari.
En tuff månad för familjen inga detaljer
Praktik dom dagarna jag inte har varit sjuk, jobbade även efter praktiken.
Kört en masse egna spinningpass med vänner tog även ett litet uppbehåll mellan jul och nyår
Fann mig själv igen och blev lyckligare än i höstas
Emma fyllde 18år
Firat och festat in alla jul dagar.
Firade julafton hemma hos mammas karl och hemma hos pappa.
Hehe mös på med folk ;)
Firade in det nya året i Risön med dom närmsta vännerna i hopp om att få ett lika bra år som detta kanske lite bättre.
Har inte gett några nyårs löften ännu men dom kommer :)



Bild 1: Julbord
Bild 2: Madde och jag på Emmas 18års fest
Bild 3: Juldagarna

Detta är det stora hela det jag tycker är lite mer märkvärt med detta år !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0