Lurad

Jag känner mig lurad, eller ja lurad kan jag inte vara men i alla fall. Jag har lyssnat på " folk " som har sagt att man inte kan tatuera sig när man är gravid utan att själv kolla upp detta. Så har då gått och tänkt att det blir inga mer på ett tag utan för köra på igen när jag har fött.
Men nu när jag fick en idé att kolla upp detta och då hittar jag ingenting som kan bevisa att det skall vara skadligt för barnet att tatuera sig.
Alla har säkert en hel del synpunkter om detta, men jag känner just nu i alla fall att det inte skall vara något problem att göra en tatuering man kan ju skippa monster tatueringarna som tar 5timmar och göra några mindre.
Sedan är ju allt upp till om tatueraren vill tatuera en om man är gravid eller om han eller hon avstår det är upp till dom.
Så nu kanske man skulle få lite inspiration jag vet vart jag vill ha flera flera till tatueringar så ni måste jag bara hitta motivet. Wiho vad kul :)


Detta är min femte kanske man skulle ta sig tid och fota lite bättre bilder på alla.

Kommentarer
Postat av: Amanda

jag har gått och tänkt samma sak, har länge velat tatuera mig och såg nu graviditeten som ett hinder för detta men tydligen är det så att barnet tar inte illa av det utan det är ofta mamman som får problem av det, läste att den har tydligen mycket svårare att läka och därför lättare att få infektioner, det är därför man inte "bör" göra det när man är gravid. men gör du det ändå, det skadar ju inte bebisen :D

2011-09-04 @ 15:42:55
URL: http://denblivandemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0