Målvikt

Min målvikt ligger på 60kg medans jag ammar, när jag har slutat att amma så får jag se om jag vill gå ned lite mer.
Men jag har i alla fatt satt sträcket på 60kg, alltså är det 5kg kvar så är jag på målvikten.
Och eftersom att jag inte har varit speciellt aktiv dom två senaste månaderna typ 10 promenader 0 magträning och chips och godis varje dag så tänkte jag nu ta detta lite mer seriöst :)
Fast ärligt det är rätt bra att gå ned 16.5kg utan att lyfta ett finger :) :)

Så det jag har tänkt är att få lite fastare mage, som tur är så har jag haft sjukt mycket med magmuskler så det jag endast behöver är att få bort den mjukare huden, så alltså dags för sit-ups och statisk träning. Jag har även en pilatesboll som jag tänkte göra sit-upsen på eftersom att det tar mycket mycket mer.

Sen så promenera några gånger i veckan så ska jag nog klara mitt mål, jag hade tänkt mig att fixa detta på 2månader alltså tills mitten på Juni :)

Det som är synd är att mina höfter är ännu lika beniga alltså noll med fett på dom och det är kvar 8cm innan dom är som dom var innan graviditeten, och det är alltså mina höfter som är för breda för att jag skall få på mig mina jeans. För i låren är dom okej sen börjar höfterna bygga ut så att jag inte får igen dom : /
Förra veckan drog jag på mig mina jeans med högmidja dessa kunde jag få igen men då vart det rätt så korvigt när man satte sig.
Men om mina höfter inte drar ihop sig nå mer så är det ingenting att göra jag får helt enkelt köpa en helt ny jeans garderob :)
Jag vet att det kan ta upp till 1år innan dom har dragit ihop sig helt, men min magkänsla säger att dom inte kommer gå ihop nå mera, så jag tänkte ge det tills slutet på Juni har dom inte dragit ihop så några cm alls så ska jag fara och köpa jeans, massvis med jeans :)
Men jag tänkte nog ändå köpa ett par "större" jeans nu så jag kan gå i annat en leggings, byxor och chinos :) Åh för jag saknar jeans fast jag förr i tiden hata att ha på dom.

Ja nu blev det lite allt möjligt i detta inlägg :)
Nu ska jag ta mig glass och se One tree hill, haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0