3 Månaders kontroll


Igår var jag på tre månaders kontroll med gumman.
Hon växer så det knakar och börjar bli en riktigt stor tjej.

Hon har börjat vända sig från mage till rygg, hon håller upp huvudet utan problem, skrattar och pratar i massor ( mest med Micke ) hon ler åt alla okända som hon träffar, hon sover bättre och bättre på nätterna, har börjat äta lite mer varierande mot för förut, följer blicken med allt som hon ser, tittar på tvn och datorn så fort hon får chansen, hon använder ännu storlek 50 på vissa plagg och annars är det 56 som hon har, hon greppar efter saker och för dom mot munnen, hon har börjat sova själv på dagarna - tidigare fick man hålla i hon / att hon låg på en under dag tid för att hon skulle sova hon vaknade direkt man lade ned hon men nu sover hon i vagnen själv i minst 40 minuter varje gång det är sov tid. Tidigare vaknade hon alltid om man hade varit på en prommis och kom in med vagnen nu kan hon fortsätta att dundra på i en timme. Så skönt !! Man behöver bara söva hon i ens armar och sen kan man lägga ned hon i vagnen och rulla lite ifall att hon vaknar till och efter det så somnar hon :) Ja sen är det en massa små saker som hon gör hela tiden våran underbara tjej ♥

Hon väger nu 5335 gram
Och är 59 centimeter lång
Huvud måttet är 39.5 centimeter

I lördags blev hon tre månader så detta var måtten osv på tre månader +2 dagar.
Nästa besök fick jag själv välja och jag tyckte att vi kunde ta ett om en månad igen så att det inte blir spruta varje gång vi åker dit.

Ialla fall så fick Bella sina två första sprutor igår, jag hade fasat för detta eftersom att jag var med Maria och Emma på den första sprutan och det var hemskt. Emma fick tårar i ögonen och skrek.. Usch så sedan jag har fött så har jag fasat för tre månaders kontrollen.

Men

Det var inte så hemskt som jag hade förberett mig på, Gumman var super duper duktigt och grät utan tårar och grät precis som när hon är hungrig, så det var smärt fritt och fort fick jag henne lugn efter sprutan så det kändes riktigt bra :) Så nästa spruta behöver jag inte oroa mig lika mycket för.. Fast då är hon fem månader och förstår mycket mer så ja jag kanske måste oroa mig lite i alla fall. Hihi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0