Söndag idag

Idag har det varit en städ dag bella är mera förkyld hostig och snor som bara rinner så imorgon lär vi få vabba så hon har tittat på medan jag har dammsugit skurat och dammtorkat hon tog en egen trasa och torkade lite i vardagsrummet duktig tjej:) sen har vi vilat och Micke har jobbat med altanen han håller på ännu så han är väl klar vid sju snåret:)

gumman somnade precis i / över soffan jag strök henne i håret också hör jag att hon har somnat vilket aldrig händer hon sover ingen annan stans en i hennes säng hon har aldrig somnat på soffan sen hon var bebis;) ja och någon gång om hon har varit riktig sjuk har hon kunnat somna på en haha så får se om hon bara tar en pn eller om jag får lyfta in henne i sovrummet sen:)

jag hade tänkt promenera till nova när Micke är färdig här ute så ska låren magen och axlarna få sig en omgång :)

fredag och lördag

I fredags jobba jag nio till ett sedan en snabb vända på nova och klockan två hämtade jag bella:) vi åkte hem åt mellanmål och plockade till litegran:) sen kom Micke och björn hem från jobbet och vid fem blev det grillat till middag med danne :) efter maten åkte vi till Maria och Emma barnen lekte och vi tjejer krattade lite och Micke och danne passade barnen:) sen åkte vi hem lade bella och såg en film och åt flott danne köpte chips och godis åt bella så hon ville inte sova förens halv nio då hon däckade i vällingflaskan:)

bus kusinerna :)

godis häng och kvälls kaffe:)

Lördag
Igår började jag morgonen med att städa toaletterna och Micke gick och började bygga våran altan vid tolv kom björn och Jenny medan jag och b tog en pn så Jenny kom och väckte mig lite kaffe och surr och sen bus med bella:) vi åkte en sväng på stan för att handla mat sen hem och påbörja middagen det blev grillat kanske den värsta smaken någonsin men men;) Micke byggde på till runt sju och brorsan fixade bilen:) så danne var med mig och Jenny och bella och surra lekte och vid åtta lade sig bella och då slog vi tjejer igång en film men Jenny däckade ;) haha och runt halv elva åkte dom hem och vi gick och lade oss:)

kul helg:)

Veckan

I måndags kom vi hem från Västerås vid fyra tiden , vi packade upp fixade lite och sen kom silver hem från kollo hos min mamma vid sex sju tiden gasade vi till nyborg så jag äntligen fick träffa min Tore <3 och han älskade mig ;) och bella hatade idén att jag höll i en bebis hon ska helt enkelt vara ensam barn:)

lunch i ett soligt västerås<3

en stor tjej!

<3gois

Tisdag var det jobb som vanligt jag fick min anställnings info osv :) glad tjej! sen slutade jag inte före runt halv sex så då lekte jag först ute lite med bella och sen gick jag in för att kasta i mig maten och sen ut igen för att tvätta av alla vinter leksaker som skall förvaras över somaren vid sju gick vi in och duschade myste och damen somnade runt åtta:)

det blommar lite hemma<3

bus bella:)

bil tvätt

Onsdag vaknade jag upp med damen halvt utanför sängen haha sen morgon fix och mot jobbet slutade vid fem hem och åt middag i vanlig ordning och kom på att bella behövde en cykel så jag åkte och köpte en åt henne dock är den inte röd som hon önskade ( ni vet lotta på bråkmakar har en) men hon blev jätte glad ändå:) fix med cykeln tjej mys och sen sängen vid åtta lite serier och film på kvällen:)

nöjd dam :)

Torsdag

sovmorgon till åtta sen morgon fix innan dagis och jobb från halv tio till kvart i sex:) b cyklade även lite inne innan vi åkte till dagis<3 sen hem och äta middag och Micke fixade inför vårat altanbygge som han på började idag :) jag och bella plockade och vek tvätt och myste på:)
Vid halv nio åkte jag till nova för ett pass :) och sen lite kvälls häng med brorsan:)

Gym x 2

Igår kväll blev det 35minuter rygg 7övningar och biceps 4 övningar :) härligt! jag har inte varit på två veckor då vi har varit borta så det var skönt att äntligen hinna till källaren.

Idag slutade jag ett så jag åkte direkt efter jobbet och körde igenom bröst och triceps jag ökade på bröst på alla övningen <3 kul! sen åkte jag för att hämta gumman:)

Nya fälgar

När blev hon så här stor?

härligt

efter tio minuter blev det på tok för varmt i tröja! ;)

Filosof

Det är så himla vackert väder

Åh vädret är på topp soligt och varmt även fast det är mulet så är det varmt <3 vi shoppar åker runt äter godis leker på bilaffären och myser på kvällarna riktigt underbart! i morgon ska vi på utflykt då alla är lediga det ska bli riktigt kul :) även bella och pirjo har haft egen tid idag så kunde jag och Micke gå på gallerian :) vi hoppas på sol i morgon också <3 i kväll var vi på en promenad efter maten kollade in Mälaren åkte kana och sånt kul :)
x

Vår mys

Lite shopping

Likadana solglasögon

jag hittade ett par likadana åt bella klart jag var tvungen att slå till <3

Torsdags middag

vi fixade grillat och potatis sallad och bröd till middag när Peter och pirjo slutade jobbet mums så gott :)

Påsk vecka

Jaha jag har dåligt minne eller rättare sagt vi gör detsamma;-) jobb måndag till onsdag bella på dagis jag blev äntligen frisk på måndag så Tore får jag träffa till veckan:) på måndag klippte jag mig som ni ser nedan jag är så nöjd Micke har inte sagt nått så han får väl vara nöjd fast det är halv kort;-) i tisdags slutade jag klockan sex och sen åkte jag till Maria och Johan och åt middag surrade lite snabbt och åkte hem klockan sju för att lägga bella :) lite film och mys!

igår jobb till fem sen middag med kurt och Viktor efter det kom tant Elin och drack kaffe och lekte med bella :) sen packa vi och lekte med bella vid halv nio somnade damen och vi tittade lite på film och somnade runt tio snark!:)

bella tog min telefon och kollade på Youtube och mitt i allt började hon skratta och fota silver Hahah!

Kortare hår

Igår klippte vi bort det slitna i håret och gjorde en liten kortare frisyr :) jag är så nöjd! tack bästa sanna :)<3

Söndag

Morgon halv nio sen frukost och efter det städade jag huset jag orkade inte dammtorka men jag dammsög skruva och dammtorka golvlisterna! så nu är det halv rent :) jag får göra resten i morgon kväll:)

sen har danne varit på besök och vi åt plättar till lunch vid ett gick jag och bella och vila det råkade bli två timmar snark skönt! hihi

sen lite go middag fläskfilé och spagetti i svampsås det var gott:)
efter middagen gick vi ut och lekte en timma skotta lite snö och så! nu ser vi tv och bella myser med ostbågar och chips håller tummarna att jag är frisk i morgon så jag kan åka och träna:)

Puss!

Klipp tid

Imorgon ska jag klippa mig men vad ska jag göra?? tips nu nu nyss tack:)

Bilder :)

en dam som inte skulle till dagis i onsdags:)

målar lite med pappa:)

Fredags mys

efter jobbet så blev det middag i vanlig ordning och sen åkte vi till Birgitta för att fixa lite kablar åt en dam i nöd bella busade och körde med henne;) åt glass och drack kaffe super trevlig fredag kväll vart det :) vi åkte hem just efter åtta och lade bella och hon ska definitiv dit igen åh det var det ända hon pratade om på kvällen gois <3

KALAS

Igår var det morgon runt åtta sen lite plock och frukost sen åkte vi till Luleå för att köpa present åt tindra och åt brorsan :) sen lite lunch och hem för att åka till risön hos mamma för att kalasa för björn :) det bliv grillat till middag och tårta mums! surr och bad för bella innan vi åkte hem och lade bella också kom björn och Jenny hit och surra och titta lite på Harry Potter <3 hihi vid tolv däckade jag för natten :)

Ny kopp till jobbet

Jag behövde en egen kaffe kopp på jobbet så jag hittade denna fina på dollar store idag :) och jag ångrade mig så klart att jag inte köpte 6st hem också :/ så får åkt dit igen snart :)

Sjuk

Jag har varit sjuk sen i tisdags usch därför bloggen har fått lida feber ont i halsen och förkyld jag måste bli frisk nu nu nu så jag får träffa Tore <3

veckans serier har varit underbar hart of dixie <3<3 Greys<3<3<3 och cougar town <3 samt trophy wife var helt okej :) vi har även börjat se en ny serie black sail vet ej om jag har skrivit det? den var i alla fall super vi nötte den på någon dag och jag har börjat se en gammal serie The starter wife <3 super bra!

jag tänkte nu börja se orange is The New black har någon nått annat tips??:)
får uppdatera om veckan senare idag.

Lite nytt

Mina bebisar

plus 8par till som inte var med! jag hade glömt bort att jag rensade lite förra sommaren några som var slitna och lite små ;) hihi tur jag snart ska jag shoppa mera <3

Lördag och Söndag

I lördags sov jag åh så jag sov vaknade runt tolv och sen frukost dusch och sen gick jag till Birgitta för att äta frukost med tjejerna igen och hämta bilen:) sen blev det hämtning av bella hos farmor hon hade sovit så bra och haft hur kul som helst :) vi åkte hem plockade upp Micke och åkte till Sofia i seskarö. det blev god middag och efterätt och surr vid sju gasade vi hem bella lekte lite hemma innan vi lade hon vid åtta och somnade rätt tidigt :)

Söndag morgon vid åtta frukost och sen lite mys och dammsugning av huset vid elva åkte vi till risön för att gå ut på isen ( bella somnade i vagnen) sen pimpla vi och grillade korv och saltströmming lekte lite mer på isen pimpla bella fick sig lite fisk och hon var så så stolt:) det blev nästan fyra timmar ute och bella vägrade gå in när vi väl kom mot mamma! vid middags tid åkte vi hem och fixade lite här hemma:) film och mys på kvällen <3 underbar helg :)

Lilla prinsen

Inatt kom Emmelie och Dennis lill prins <3 åh jag är så glad för deras skull! nu har jag två favorit pojkar <3 direkt jag blir frisk ska jag kidnappa honom<3

Fredag

I fredags var det dagis för damen och sen övernattning hos farmor allt hade gått bra både på dagis och hos farmor en 12h vila hade hon dragit :) sen efter jobbet gick jag Birgitta och yasmina och åt på sibylla sen förbi mig en sväng och sen till Birgitta för för fest fix och en massa surr vid tolv blev det utgång till två tiden sen sibylla mat igen och taxi hem :) jag hade en super trevlig kväll detta måste vi göra om :)

Stor fiskaren

veckan

Nu så kanske!

jaha jag har inget bra minne nu endast bra minne på jobbet ;)

i alla fall igår var det jobb i vanlig ordning dagen sprang förbi sen åkte jag hem och åt grillat till middag även min mamma och Mats åt med oss Mickes goda mat <3 mums! sen blev det surr kaffe och mormor och bella busade! jag hann även få nålar för min axeln arm så nu är den bra igen <3 sen fick jag ge mamma lite massage och mot kvällen såg vi kvar den nya serien vi har börjat se black sails super bra serie!! :)

bella sov till tio i åtta och vi brukar börja åka runt kvart över _ halv, men vi hann utan stress dock vägrade b ha galong handskar så hon åkte till dagis med fingervantar men det gick över Monica fick på hon galon:) en liten vinkning och sen mot jobbet! åh jag saknar min gumma när jag är borta mycket tur är att hon gillar dagis och att man tar vara på varje timme under veckorna då hon är vaken<3 min tjej

hemma vid halv sex middag och bus lite Handling och fix inför morgondagen och sen runt åtta somnade bella och jag åkte till gymmet :)

nu ska jag sova så jag orkar i morgon! ha en trevlig helg <3

Bellas skor

veckan

jag skrev inlägget detta flera gånger igår men det försvann... och nu verkar appen sluta fungera så jag skriver mera i morgon om jag hinner direkt efter jobbet så blir det utgång för mig eller ja för fest och sen utgång bella sover över hos farmor Helena :) så träffar hon bara på morgonen :/

aja nu hänger det sig puss!

älsklingen hade varit med om en liten olycka på dagis idag peppar peppar att det inte blir ett ärr då har hon två stycken i ansiktet :( som tur är bryr hon sig inte om det sist hon slog sig så pratade hon om det i nästan två veckor min gois <3

Torsdags gym

Rygg pass med övningar för övre delen av ryggen och några med hela.. sedan mage 100 crunch på halv boll med vila tio sekunder efter 50 st =) sen lite snabba magövnigar innan jag åkte hem! bra pass!

Ett år sedan

i helgen var det ett år sedan vi var med bella till sunderbyn när vi upptäckte att hon hade godartad tjocktarms cancer usch! vilket hemskt minne var och varannan dag tänker jag alltid bara det inte händer igen! och jag ska snart ta tummen ur min tarm och boka tid för en egen koloskopi eftersom sjukdommen vanligvis har gått via arv så är det bra att jag själv kollar upp mig fast ja jag har skjutit på det redan i ett års tid! så snart så.