Onsdag

Morgon vid åtta lite stress på morgonen så jag kunde börja jobba tidigare eftersom att optikern var sjuk :/ så fick jag gå halv dag:) skönt jag sluta vid två och då åkte jag hem och bytte skor och sen plockade jag upp bella och Helena också sen åkte vi ut till ponde och tittade på alla djuren Emma och Maria kom också, och Emma red att varv på lill hästen hihi:-)

väl hemma så kom Jenny hit samtidigt som oss och Micke var ute och klippte gräset :) lite tv mys och sen blev det mjölkstuvade makaroner och grillat bacone mums! efter maten gasade vi till Maria och Johan och hängde där ett tag och sen hem och lägga bella lite film mys för oss vuxna och läggdags vid tolv snark!

Tisdag

well tisdag jobb tio till fem farmor Helena var med bella och hämtade henne på jobbet vid tio bella behövde komma och jobba lite sa hon :)

efter jobbet blev det middag Helena hade gjort go biffar med potatis mums! lite titt i H&M katalogen med bella där hon fick kryssa allt hon ville ha och det blev allt med mimmi och varje sko par <3

läggdags för bella och mys för oss:)

lite nyköpt glass mums!

Måndag

morgon vid åtta sen tittade vi lite på film och myste på att fika med pappa Micke och Viktor:) busade i bellas rum och vid elva kom Maria och dom och kidnappade bella då jag skulle och jobba:)
direkt jag kom på jobbet kom dom dit och hälsade på snabbt kusinerna var likadant klädda<3 goisar!

jobb till fem och då var det planerat att åka ut till stugan men i stället blev det middag med Maria Johan och Emma grillat och till efterrätt jordgubbar mums! också bestämde vi oss för vinterns resa skoj! vid läggdags åkte dom hem och vi kikade lite film :)

kul dag <3 :)

älskade barn<3

Lördag och söndag

I lördags åkte vi ut till stugan det blev att måla lite möbler klippa gräs och måla ute:-) vid middagstid åkte vi hem och åt rester från gårdagens middag:)
kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde mera Hahaha!

söndag morgon vid nio mys frukost och sen ut till stugan dag nummer två :) härligt väder så jag målade mera ute och njöt i solen :) hemma vid middagstid och sen gjorde vi blåbärspaj jag plockade lite bär i stugan, Maria Johan Emma och Mickes farmor och farfar kom förbi och fikade och när dom åkte hem kastade vi bella i sängen och såg lite tv :)

godmorgon tisdag

uppstigning halv nio skönt <3

Rosa lampa

jag fixade upp mammas arvegods lite ;) sorry mamma men den blev så fin

Bordet

ett varv med vit färg så att det bruna skiner igenom lite åh så nöjd jag blev :) får se om det får bli lite pastellfärger på det om någon månad :)

Måla naglarna så här på kvällskvisten

Målar lite möbler

det torkar så himla bra ute så nu har jag precis målat det andra varvet :) love rosa <3

Fredag!

Morgon vid sju snark jag var rätt så trött sen åkte jag och bella till jobbet där Helena hämtade hon men först var bella tvungen att jobba lite innan hon kunde åka till farmor ;) jag jobbade själv hela dagen så jag hade lunch stängt så då hann jag springa ut i värmen en sväng jisses vad varmt det var!

efter jobbet så åkte jag hem och i samma veva kom Maria och dom på middag det blev grillat lite vattenmelon och surr bella bråka med bella så medans jag gick in och sa åt hon så bestämde hon sig att hon ville sova så hon somnade sju för natten :) hon hade inte vilat på dagen annars brukar hon aldrig somna så tidigt något mera!

vid nio åkte dom till nyborg och Micke hängde med för att åka lite ring och bada så jag stannade hemma och såg Greys och somnade vid tolv :) trevlig dag<3

bellas kommetar mamma ta på dom här man måste ha snygga glasögon på mammas jobb! så rolig är hon jag säger det alltid åt Micke då jag ska beställa glasögon så hon härmas ;)

och lilla Dora<3<3<3

Torsdag

morgon vid nio en snabb dusch medans bella såg på tv i sovrummet sen sa jag åt hon - har du glömt vem som har sovit över? och det hade hon både hon och silver kutade till Jenny som låg och väntade på dom :)

sen blev det frukost lite fix och en liten loppis runda :) jag hittade ett jätte fint bord som jag har länge viljat ha! så nöjd:)

vid tolv åkte vi till jobbet Jenny kolla sina ögon lite snabbt och sen gick dom och shoppade:) jobb till kvart i sex och då hade Jenny hunnit åka hem :/ åh så mysit att ha hon här nästa vecka ska jag kidnappa hon igen!!<3

middag grillat och sen ut till Maria och Johan i nyborg dom har varit på semester så bella var exalterad att träffa dom lite fika och surr i vanlig ordning :) sen hem och lägga bella och jag målade även bordet wii så det är klart måste bara hitta en bra plats åt det just nu Är det i extra rummet!

sen blev det film mys och sängen först kl ett!!

Huvudvärk

jag har druckit på tok för lite vatten idag dumt misstag!

Onsdag

kl fem över sju - mamma vakna nu jag se petsson! - nej det är natt somna om - snarkarfrån bellas säng.. 25minuter senare - mamma nu morron vakna! se petsson nu!! godmorgon på oss då jag hade räknat med en halv timmes till vila:) lite morgon tv i sängen sen fix och dusch innan jobbet för mig och fix för bella halv tio kom Emmelie och Dennis och Tore och hämtade bella för en bus dag:) och jag cykla mot jobbet :) jag behövde inte börja fören elva då jag var på väg så det blev lite ärenden på stan :)

jobb till fem och sen äta middag grillat mums! och bästa Jenny är här<3 hon hämtade bella hos Emmelie och sover över här inatt:)

efter middagen blev det kaffe surr tv för bella gräsklipp för Micke lite tvätt åt mig och vid åtta somnade b och då tog vi vuxna kvällsis och såg film så mitt i allt sov alla och jag var vaken ;) men Jenny vaknade till slut! hihi

jag har även känt lilla Dora<3<3 Jennys och brorsans bebis <3 mys! wii jag ska bli faster så himla kul :) och bella ska få en kusin :):) så glad för deras och så klart min skull ;) hihi

nu ska jag slagga i morgon blir det att rantan innan jobbet puss!

bella och Hugo<3

trött tjej :) tack för hjälpen Emmelie och Dennis <3

jag fick ett armband av janette idag och när jag visade det åt bella så blev det efter någon minut - mitt nettie handband och halsband! go tjejen <3

Måndag tisdag

I måndags började jag tolv och innan det blev det mys frukost tv titt med bella och runt elva körde jag hon till risön :) för en övernattning hos mormor:) sen mot jobbet jobb till klockan fem efter det blev det middag och en sväng till stugan lite gräs klipp och så:)

tisdag började ja tio dagen gick fort i vanlig ordning sen hem och middags mys och stor handling! sen hade vi farmor Helena på besök så vi plockade jordgubbar drack kaffe och surrade bella somnade vid nio då vi slog igång en film snabbt och när Micke gick och sova så tittade jag på Greys halva natten snark :)

vilken härlig värme vi har i Kalix <3 tur det snart är helg<3<3

bella är kameran man ;)

mums!!

Köpa färg

imorgon ska det köpas färg jag får börja först kl tolv så då hinner jag bella och Jenny pyssla runt lite :) hihi

Alla sover <3

Jenny och bebisen sover över inatt<3

snark och vart får jag plats? bella skulle sova i våran säng när jag gick och lade mig och... på min plats<3

work

Söndag

Sol och riktigt varmt även på söndag :) vi hängde ute och bella lekte i skuggan sen ville hon se petsson medans ja solade och efter lunch vilade b i en timme då passade jag på att Pressa ordentligt det började regna när det var som varmast så det var bara skönt att bli ned kyld efter någon minut började det regna igen och även åskan lät så då var molnen just ovanför huset så jag skyndade mig in jag som är livrädd åska :(

sen åkte vi på kalas till Emmelie och bella var så stolt att hon kunde gå upp för deras trapp själv dock sa ja att hon inte fick men när hon var uppe sa hon - Titta mamma ja kan! haha gois<3

vid halv fem åkte vi hem och åt middag och fortsatte kvällen med att plocka jordgubbar och mysa :)

mössan mitt i sommaren! hon är för kul <3

sol tre minuter senare

regn haha!

Lördag

Morgon vid nio och sen frukost :) efter frukosten blev det ut och sola för mig och bella och Micke åkte till stugan för att fixa där :) sol och ute bus i några timmar och vid ett plockade vi upp Birgitta för att åka ut till stugan och fika och planerade att bada men det började åska så vi åkte hem, hemma tvättade jag bilen och bella gick till grannen och lekte sen in och fixa grillat till middag och resten av kvällen blev det ute mys i solen :)

älskar soliga dagar<3

trädgårds mästaren<3

Hett hett hett

pressa hela dagen medans Micke är i stugan och senare kalas för Emmelie :)

Fredag halv dag

jobb nio till ett härligt med en kort dag:) mamma kom på morgonen och hon och bella har varit och cyklat och hälsat på folk:) efter jag slutade så plockade jag upp dom och körde mamma till risön :) på e4an ropade bella titta där är pappas bil och jag sa nja det är det inte men självklart hade hon rätt när vi körde utanför lågpris så stod ju Mickes bil parkerad där :) hon har inte dålig syn som mig i alla fall <3

sen hem och städa och diska , också plockade jag in 5l jordgubbar mums vid fem blev det grillat med potatis och morötter i ugn sallad och till efterrätt jordgubbar med grädde danne och linda var här på middag :)

sen blev det en cider för mig och ett glas rött mums!
vid tolv blev det sängen för oss :) en super dag<3

Kalas torsdag

jobb nio till sex bella var med från halv nio till nio på jobbet :-) hon jobbade enligt henne själv :) sen promenerade hon till Helena :) vid halv ett gick jag och lunch dejta med födelsedagsbarnet Elin det blev en räksallad och en timmes surr :) sen jobba färdigt för dagen och när jag slutade åkte jag till Helena och åt middag och sedan gasade jag och bella till Elin för kalas :) det var ett helt gäng där en massa surr och sen bus med Monica:) hemma halv nio då även Micke hade kommit hem från stugan och då kastade vi bella direkt i sängen och sen såg lite film :)

Godnatt

ny dag i morgon och en kort arbetsdag så det blir jobb till ett sen bus med min tjej!<3 resten av familjen snarkar redan så jag ska göra detsamma:)

Onsdag

Well hello!! just nu ligger jag under täcket och väntar på att bella ska sova hon ville att jag också skulle sova , Micke är i stugan och målar och kommer nog hem strax :)

idag jobbade jag elva till fem Helena kom och var med bella under tiden och imorgon ska hon också vara med henne :) bella ville dock inte sova över där utan hon skulle sova hemma hihi så då får hon hänga med mig till jobbet i morgon bitti också får farmor hämta hon där :)

väl hemma vid fem så åkte farmor hem jag åt middag jag jordgubbar jag plockade in en halv liter i morse mums mums äntligen har dom börjat komma!!:) efter det har jag och bella myst Micke åkte till stugan innan jag slutade. sen har vi dammtorkat jisses hur dammigt det var blä och lekt i bellas rum:)

och nu kunde hon inte vänta längre vi pratade med pappa i telefon och han sa att han är hemma på trettio minuter men nej jag kan inte vänta jag vill ha välling sa bella också blev det ;) hon var inte allsd trött innan vi ringde men sen behövde hon visst sova:)

nu ska jag kila ut då b har precis slagit igen sina gröna också ska jag titta på ett avsnitt av Greys.

imorgon blir det kalas för bästa Elin <

nästa vecka ska det köpas lite glasögon:)

hello kitty rumpan<3

Måndag och Tisdag

I måndags morse kom mamma hit och hämtade bella hon stod i vanlig ordning i hallen och väntade hon visade alla blommor som har blommat till mormor innan jag åkte till jobbet och dom till risön bella har varit på båt tur och badat mys och simmat :-) vi har jobbaat och på måndag efter jobbet hämtade jag och Micke upp Emmelie då hon slutade också åkte vi ut till nyborg för häng hos dom bella sov över i risön:)

tisdag mot jobbet fullspäckad dag då dagen gick fort som bara den sen hem och äta grillat och bella hade kommit hem<3 sen blev det lite jordgubbs plock och mys tillsammans efter att bella hade somnat såg vi lite tv och vi vuxna somnade väl vid elva:)

det var kram kalas då jag slutade jobbet r<3

min bebis är hemma<3

Lördag & söndag

i lördags var vi på dop för Tore :) kyrkan var så fin eller tillställningen i kyrkan var fin :-) sen blev det lunch och tårta i församlingsgården och vid halv två åkte vi hem för att lägga bella och Micke åkte till stugan för att måla:) mys hemma och sen ut till stugan med farmor Helena för att ge Micke middag:) sen gick vi en kort promenad med Maja och vid åtta somnade bella och Micke kom hem vid nio:)

söndag åkte Micke till stugan för att fortsätta målningen vid tio jag och bella tittade på petsson och sen gick vi ut och sola i fyra timmar:) mysigt och varmt! sen blev det en lat middag och kvälls mys<3

Älsklingen

fast du är i trots just nu och gör din mamma galen så är du ändå den mest underbara tjejen i världen <3

Fredag

Jobb från tio till kvart över sex!! oj oj det blev riktigt sent! sen invänta Micke och bella som kom från seskarö bella hade varit sur hela vägen hem så det tog extra länge för dom sen fick jag middag från seskarö och efter det blev det film mys med bella och på kvällen då hon somnade lite film för mig och Micke och sen sängen:-)

Ute och solar

pappa Micke är och målar i stugan och vi hänger ute :)

hihi

favoriter är det ju också<3

Torsdag borta natt

igår morse så vakna vi vid åtta:) jag fixa mig inför jobbet och bella satt och väntade i hallen på morfar och fia:) sen kom pappa Micke hem på rast och i samma veva kom morfar och fia så dom fick stanna på en snabb kaffe innan bella var redo att åka:)

sen vara det Bara att packa in hon i bilen också fick jag en liten vink då dom gasa iväg:) gois<3

sen jobb tio till fem dagen gick fort fast jag halv somnade vid fyra!!
efter jobbet blev det grillat för mig och Micke och sen åkte vi till stugan för att klippa gräset och då upptäcker vi att kyl och frysen är trasig!!! sur mat och lukt himla trevligt!!!!! och all min glass jag fyllde ju frysen med glass från glassbilen innan vi åkte hem sist yey!!!

sen åkte vi till tippen med kylen och efter det blev det film mys och sängen runt tolv:-)
bella somnade vid åtta i seskarö lill gumman<3

när åker vi???

glass någon? 5öppnade paket åt skogen!

Onsdag halv ledig

Igår började jag tolv så jag och bella vaknade runt nio direkt gick vi ut och åt frukost i solen sen kom pappa Micke hem på kaffe och efter det gick vi ut och solade i två timmar sen fixade jag mig inför jobbet och vid tolv cykla jag till synoptik! jisses vad varmt igår var det lätt den varmaste dagen:)

vid fem cykla jag hem igen då Stod grill middagen på bordet och sen var vi ute lite och kastade vattenballonger och hade lite snabb främmande:)

packning inför dagens sovning i seskarö och sen film mys:)

Frukost ute i solen

Nio på morgonen och strålande sol ute så det blev frukost för mig och gumman på altanen så mysigt <3

Tisdag

Hello äntligen sommar!! yey just nu har vi 26grader i sovrummet och jag sover alltid med ett vinter duntäcke extra varmt och skönt :)
20grader ute och klockan är halv tolv det är Nice<3

jobb från tio idag och innan det lämnade jag av bella hos min moster hon hade ställt i ordning så fint inför deras dag dom har varit och badat och busat på stranden i frevis och bella har haft super kul:)

vid fem slutade jag jobbet och åkte hem för att äta middag sen har jag och bella solat och vi alla plus Kenny har varit ute! lite kart med vattenballonger och mys :) sen en snabb mat handling och lite film på kvälls kvisten :)

nu blir det att sova och upp och sola lite innan jag börjar jobbet i morgon kl tolv jag hinner sola fram till elva så det blir tidig morgon:) med mys frukost på altanen för mig och gumman längtar:)

Första solisarna

bellas första gud så småa! <3

nytt mineral smink

369kr för allt det är så så billigt och super bra med Tikei mineral smink dom håller så länge och sitter i ansiktet hela dagen det är tre år sedan jag har börjat med detta märke och jag kommer aldrig sluta :)

Lite varmt i bilen?

jag hade skon på sätet igår i direkt solljus den blev ju riktigt fin ;)

måndag

jobb nio till sex idag och jisses hur rosorna har slagit ut hemma tidigare somrar har dom regnat bort efter någon dag men nu är dom jätte fina<3 jag ringde bella vid fyra och kollade om hon ville hem hon hade redan packat ihop sina saker och skulle hem pappa ska hämta mig snart hade hon gått runt och sagt gois<3 dom har varit ute med båten solat badet och bara myst<3<3 gumman har till och med blöjrand söt! <3

efter jobbet blev det grillat och sen vek jag tvätt och tittade på karlsson på tv med tjejen:) vid åtta somnade gumman så efter det har vi börjat se en film och nu är det dags att sova :) Natti!

Sunday

Igår blev det sovmorgon och sen frulle och solstols gång.hela förmiddagen bella lekte ute och inne och vilade runt ett sen server.till lunch och mer utomhus mys:) åh älsklar soliga dagar<3

vid tre åkte vi till risön för att lämna av bella och hänga lite där det blev god middag surr bus och vid sju rullade vi hem och bella stannade över då mamma och kurt har varit med henne idag:)

lite vuxen mys och jag somnade runt ett så lagomt seg var jag i morse:/

Ny inkommet

Jag beställde hem tre favoriter från Ray Ban <3

Klockan halv nio

strålande sol och varmt ute härligt nu till jobbet :)

Kvälls mys

Bella sover hos mormor då vi jobbar tidigt båda två i morgon.hon var överlycklig och jag saknar hon redan i massor<3 jisses 19dagar kvar med barnis fast vi får bara mysa ihop i två veckor till hösten då vi åker utomlands :) utan att jobba så denna månad går nog bra! hon älskar ju att åka runt och tyr sig till allt och alla så hon har det bra med sina barnvakter! men nästa sommar tar jag lätt ut semester då dagis är stängt:)

vi har roat oss med att städa förrådet äta glass sytt byxor och sett på film nu
ska lägg upp på sex timmar så det är dags att sova:) natti!

Sol

En kvälls tur

igår kväll kl åtta klädde jag på mig tränings kläderna och gick ut i solen och sprang i trettio min jisses jag trodde inte jag skulle klara min vanliga sväng men det gick! <3

men på allvar hur jävla blåst är man som 50åring?? jag sprang i väg grenen på strandpromenaden där det är grus för att mina benhinnor dör annars också cyklar tre stycken förbi mig och jag kan säga att dom var 3cm i från mig och så vänder dom sig om och flinar ful jävlar!! jag övervägade att putta omkull dom... tur bara ett jag inte klev upp på asfalten igen! puckon lite respekt kan man väl ha??

lite färg

Vi började morgonen med en timmes cykeltur klockan elva var vi hemma och då har vi bara varit ute i solen Micke har målat bella har byggt koja och jag har solat ;) efter lunchen gick bella och vila och då klippte vi gräset svettigt värre! sen mera press i solen och sen grillat till middagen och efter det kom farmor Helena på besök med Maja lite vatten melon och saft utomhus vi har precis gått in för dagen och nu gick bella och Micke in i duschen Strax lite kaffe och sen blir det en film kväll jag är grymt sugen på att fara och springa en sväng så får se om jag remmar på mig skorna och kutar litegran :)

Nytt lack

Grillat till middag

yey wokad färsk potatis och morötter på grillen med kött och sallad mums så gott :)

Sista dagis dagen

Igår fick Bella sommar lov och jag slutade redan klockan halv två och åkte då och hämtade henne :) efter dagis åkte vi hem och plockade lite och åkte sen på kalas hos Mickes farfar det blev tårta fika och några timmars surr sen hem och grilla med danne och linda och familjen :) sen drack jag en hel cider wow och det surr kaffe och vid elva åkte dom hem :)

I solen

Pippi plompstrump

Pippi har fått ett nytt efternamn och ett nytt utseende <3

Skor <3

New color

Yey

Okej nu måste jag hänga upp mig i kragen och börja blogga mera! så vad har hänt på den senaste tiden??

Sommaren är igång och dom senaste dagarna har vi haft fint väder här i stan strålande sol och klar blå himmel:) i helgen har vi varit till Haparanda en sväng och köpt en ny grill lite saker till hemmet och sen blev det ett helt gäng med skor åt mig 6par och 2par åt bella :)

grillat på lördagen med brorsan och Jenny surr bus och lite färgning av mitt hår ..jag färgade över håret svart :-)lite film och mys på kvällen:-)

söndagen var vi ute i solen hela dagen Micke fixade till bellas lekstuga och vi solade och planterade blommor med min mamma :) grillat och familje häng hela dagen:)

annars i veckan har det varit jobb det är sista veckan dagiset är öppet så efter det så får vi pussla med barnvakter hela juli månad! det blir tungt med det är så snällt att alla ställer upp så bella slipper sommar dagis <3

tidiga mornar och halv sena kvällar har det varit , på fredag slutar jag tidigt så jag ska hämta bella på dagis yey det händer så sällan så jag är så glad :) jag hade tänkt fara och åka karuseller med henne men det blev visst inställt så vi får göra någonting annat roligt :)<3