Kåbdalis :)

Ja nu var man hemma eller kom hem i går.
nu fan kommer det hära bli mkt att Läsa och skriva. så jag tar det från början.

Fredag :For på fredag morgon till Linn sen bar det av där vid kl 11 åkte bil med Linn's mamma och var framme vid kl 1 kanske. Då gick vi och hämtade nyckeln till stugan och åkte till den. Då tog vi oss Lunch kor och coca-cola. haha, sen bar det av till backen och kul var det backen på sina 571m mot för kalix lilla backe. så ja det var väl halft bra före, fast det var jävla dåligt pistat dära längst nere så vi alla höll på att rammla..
Ja jonna lärde sig åka slalom mycket bättre nu hon var så söt så.
Ja sen så tänkte vi att vi far och åker offpist med vi menar jag ,Linn Jag Moa och frida. så men det vi märkte var ju att dom stängde den liften kl 16.00 och klockan var då över sju för vi åkte då på kvällen. så då blev det bara att putta brädan och  skidorna in till stugbyn. Och det kan jag lova det var jävla jobbigt.
Sen så på kvällen spelade vi kort och for och bastade sen gick vi och la oss vid kl  00.00 kanske.

Lördag: Så blev det att vakna vid kl 09.00 eller nått vi alla for ut och åkte vid kanske halv 11 eller nått. då var det inte heller så bra före för der sög fast hela tiden men det gick väl an. Så sen for vi och åt vi kl halv ett kanske i stugan, sen så kom inte Linn och åkte för det snöade så mkt. så då for frida och moa lite före mig och jag for då sen efter ett tag och Linn satt kvar i stugan, så jag for och åkte och hade det ändå ganska kul trotts att jag var själv i 2 timmar. Men jag överlevde tur bara att dom hade sändning på telefjonken annars hade det blivit lite jobbigare. men sen kom linn och åkte och vi hämtade kameran min och fotade lite åhså. Sen vart det kväll vi duschade och gick ner till resturangen och åt en stips tallrik. sen så gick vi till stugan och Linn sommnade och jag och moa och frida satt och spelade kort och byggde korthus och pratade på om allt mellan himmel och jord. Så sen så skulle vi komma på vad sanden heter den man sjunker ner i.. Så jag och moa trodde det var kvicksand men frida sa att det var fin sand, det återstod att fråga någon jag skickade några sms och kom fram till att det hette kvicksand. så då var det inte så mycket mera med den saken, vi gick och la oss vid 23.18 när dom andra redan hade sommnat vid 21.30 kanske.

Söndag: vakanade då var trött inte van vid att vakna kl 09.13 varje dag på helgen, iaf tog oss mat gick och åkte Annika och patrik städade stugan och Linn satt dära inne, det var väl rätt så bra före den dan man fastnade då inte. åkte tre åk innan linn kom. snöade en del den dagen oxå så vi gick in till resturangen dära vid halv 12 sen satt vi dära till kl halv 2 eller nått, fast dära i mellan åt vi oxå hamburgar tallrik . Så sen kom jag på att jag måste ha iallafall åkt 6 åk den dagen så då gick vi och åkte sex till, och rammlade i liften vet ej hru vi lyckades egentligen men bra var vi. Så sen så när vi hade åkt dom dära 3åken så sa dom att vi skulle vara en timma till, men vi gick och satt oss inne och sen böt vi om sen så var klockan mitt i allt 3 och vi kunde fara hem, så då styrde vi bilarna mot kalix, var väl hemma dära vid fem någon gång. Så sen var det väl inte så mkt mera med det. Hoppas att någon ids läsa det hära för annars var det jävla onödigt att skriva det. hehe. men det är lungt nu så ha det bra..

-----

•Du kan inte ändra på någonting som har varit,
•Du kan bara se till att inte göra om samma misstag igen.

Dagens

†Anne-Lie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0