Jul städning

Idag ska jag börja städa igenom denna lilla etta på 30-40m2 ! När jag ska städa är jag inte speciellt sugen på att flytta till ett större ställe, jag vet ju hur länge det tar att få detta place i topp så hur länge ska det inte ta att rengöra en tre då ? Jag är en sådan person som antingen skall ha totalt ned stökat eller allt i topp. När jag var yngre ( för några år sedan ) Så ville jag inte alls ha speciellt städat, och nu måste jag ha allt i topp, det kan inte ligga saker i vägen, utan jag måste ha 100% koll på allting annars känns det som att jag tappar kontrollen över livet..

Idag och i morgon tänkte jag städa in julen, för första gången i mitt egna ställe, annars brukade jag fixa jul i mitt egna rum hos pappa när jag kände för det, och hos mamma i samma veva som hon tog upp jul sakerna från källaren :) I år skall jag göra allt detta själv, utan att någon kan säga åt mig hur jag ska ha det eller inte, inte ens min kille kan säga att så där kan det ju inte se ut, för i slutändan är det ju ändå jag som bor här helt själv ialla fall till 90%

Jag har skickat iväg en beställning till min pappa och hoppas att han hinner fixa min önskan :) För då kan det bli rätt så coolt om inte annat blir det precis som jag är, alltså en rosa jul ;)

Varje år har jag till tradition att se Grincen julen är stulen, jag brukar se den över 10 gånger! Den är super söt och den får mig verkligen att gilla julen.. I år måste jag ladda ned den för vi har ingen VHS och jag har endast filmen på VHS, är det förövrigt bara jag som är gammalmodig som gillar VHS filmer jag har flera flera stycken och tänker investera mig i en VHS så jag kan se filmerna med lite sämre kvalité en vanliga DVD filmer, men det är väl sådan som man kan kalla en princip / vana !

Nej men jul städning skurning fram plockning ren bäddning är vad som står på schemat i två dagar framåt , och på Lördag tänkte jag baka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0