Gravid i vecka 30

Idag trillade vi in i Vecka 30 29+0 :) Snart så är det klart bara ca 10 veckor kvar.

Bebisen: Det börjar bli trångt i magen men än så länge kan bebisen slå kullerbyttor. Huvudet är nästan 8 cm i diameter och fötterna nästan 6 cm långa. På pojkar har testiklarna oftast vandrat ner i ljumsken vid den här tiden. Slutligen kan barnet kontrollera sin kroppstemperatur. Barnet väger ca 1300 gram och är ungefär 37 cm långt.

Från niomånader.se

Igår kväll när vi satt i tvrummet så fick palten för sig att göra en riktigt svängom i magen, lik tango dans ! Jag satt och pratade och mitt i allt fick jag skrika till aj. Jag kan säga att han eller hon hade det riktigt kul för ont som fan hade jag i flera timmar. Idag har det hittills varit riktigt lungt men av någon anledning så brukar barnet börja härja när jag sitter på jobbet så får se hur det går i kväll.
Idag fotade jag bilder för vecka 29 vanligtvis brukar jag fota på Lördagar men ibland blir det tidigare eller senare. Så här ser det ut i alla fall..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0