Graviditets lista

Graviditetssymtom:
- Kissnödig, illamående, trött.

Positivt gravtest i v.
- I vecka 3 ( blev flyttat bakåt 1 vecka efter ul )

När jag berättade för….

Mamma/Pappa:
- Mamma & Pappa fick veta samma dag i Vecka 6-8 första / andra veckan i Juni.

Bästa kompisarna:
- Olika tidpunkter men från 1dag-4veckor

Resten:
- På jobbet sa jag det i vecka 14 samt till alla andra vänner.

Vår barnmorska heter:
- Nina

Vikt vid inskrivning:
- 58kg

Vikt vid förlossning:
- Ingen aning.

Mat jag fastnat för:
- Allt och inget, har inga speciella cravings

Mat jag spyr av:
- Inte spyr men blir äcklad av så är det fisk, tänkte börja äta det igen efter förlossningen

Illamåendet började:
- Vecka 4 / 5

Och slutade:
- 14-15

Första mammakläder:
- INGA !

Första bebisprylen:
- Haklapp, haha sedan mys dress m.m

Första sparken:
- Runt vecka 18 :)

Kön jag tror:
- Halv hemlis

Namn:
- Har massvis men skall inte dela med mig av dom, inte ens min sambo vet om mina namn.

Vad har hänt med min kropp?:
- Ingenting size zero it is ! Eller så kanske jag har gått upp i vikt, magen har breddat 15-17cm, brösten har blivit större, nu på senaste veckorna har även ansiktet blivit rundare. Annars är mina övriga kroppsdelar likadana endast magen och brösten som har växt :) Ryggont.

Hur jag motionerar:
- Springer 2 mil varje dag, gymmar 7 gånger i veckan, tar minst 3 långa promenader..
Eller kanske tar bilen över allt och har inte tränat på dom senaste veckorna ? 

Konstiga saker jag gör:
- PMS-HUMÖRSVÄGNINGAR, annars är jag nästa lika gullig förutom att jag blir anfådd att gå i trappen och är som en flodhäst i sängen, annars som sagt gullig ;)

Kommentarer jag fått:
- Att jag är så liten, ojoj
Nja magen växer som den ska så inga problem där inte :)
Annars vet jag inte kommer inte ihåg allt folk säger åt en.

Konstiga råd jag fått:
- Träna inte är väl det konstigaste.

Värsta minne:
- Oron innan UL, samt ångest pga av vikten.

Bästa minne:
- Första sparken, UL när man fick bekräftat att allt var ok, Lyssning på hjärtljud vad också helt underbart,
Posetiv sticka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0