Vecka 30 bilder




Så här såg jag ut förra veckan :) Jag bara växer och växer men snart så får jag krympa igen :D
Hos bm såg allting bra ut och jag följer min kurva perfekt, jag ska dit igen på måndag så får vi se hur det ser ut i vecka 31+1 (32) just nu är jag i vecka 30+3 alltså vecka 31.
Jag har funderat mer och mer på hur länge jag ska jobba och jag tror att jag ska sluta andra helgen i Januari, då har jag två veckor på mig innan bf ( då vet jag ej om jag föder för tidigt eller går över tiden ) men detta är i alla fall vad jag planerar nu. Allting kan ändras så snabbt så mitt i allt är jag mamma ledig. Shit alltså lite tråkigt att inte gå till jobbet varje dag, fast roligare är det att ha lill ♥at mitt.

Barnet sparkar på som bara den och mina revben känner en enorm smärta, forhoppningsvis blir den lugnare snart. Annars så är ryggen öm som vanligt fast det är helt ok har haft foglossningar i flera veckor nu och man börjar bli van, det är bara jobbigt att man inte kan somna på kvällen pga värk i ryggen och ett par hårda sparkar till det :) Men jag skulle inte byta bort det mot någonting i världen.
Jag har ett sug efter att träna riktigt riktigt hårt men det får jag ta och göra i februari någon gång så vila fram tills dess..

Så här skriver niomånader om vecka 31

Vecka 31
Du: Kanske känner du av förvärkarna mer regelbundet nu. Det är inget konstigt om du fortfarande inte har några förvärkar, alla upplever dom inte. Många kvinnor tycker att dom nu är stora och otympliga. En del får också väldigt ont av foglossning

Bebisen: Barnet väger cirka 1,5 kg och mäter ungefär 40 cm. En del bebisar sparkar fortfarande vilt omkring sig och sparkarna kan både kännas obehagliga samt göra rejält ont. En del bebisar upplever nu platsbristen i livmodern mer påtaglig och lugnar ner sig. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar lungorna, genom att "andas" ner fostervatten i dem. Kanske kan du därför känna mer tydligt att barnet hickar, vilket är helt normalt. Barnet reagerar olika på olika musikstycken och instrument och det är viktigt att du pratar och sjunger med magen eftersom barnet rimligtvis kan känna igen sin mammas (och även pappas) röst.

Kommentarer
Postat av: Elin

snälla rara söta lilla unge, kan du tänka dig att försöka komma i tid och ABSOLUT inte gå över tiden för jag är bebis sjuk och skulle vilja hålla dig snarast, Tack på förhand!

2011-11-24 @ 13:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0