Åsikter åsikter

Ja vi alla här i världen har olika åsikter och självklart skall man få ha det men när det blir för mycket tjat ja då blir det för mycket.

Jag har i alla fall bestämt mig för att inte fara på siljas personal fest en orsak är för att jag inte är redo att lämna Bella i flera timmar, två för att Bella inte får någon mat när jag är borta tre Micke jobbar i Kiruna och om jag ska lämna Bella med någon så är det faktiskt med Micke.
Och nej jag tar inte med mitt barn på en fest med massvis med fulla personer och hög musik och både bra och dålig stämning, för jag tycker inte att det är en miljö för ett barn.

Jag vill faktiskt inte lämna bort Bella till någon annan en hennes andra förälder, Jag och Micke vet hur Bella fungerar och hur hennes signaler är. Självklart vet jag att både mina föräldrar och Micke skulle klara av det galant men jag tänker faktiskt inte ha Bella hos någon annan en hos oss medans jag ammar.

Bella äter som sagt en gång i timmen och får varken ersättning eller flaska utan hon äter bara bröst så det kan vara lite svårt att få någon annan att ge henne mat. Jag förstår faktiskt inte varför hon skall få tex ersättning eftersom att jag kan amma och gör det på heltid ??
Det är bara sex månader som jag har tänkt amma efter det är det en helt annan sak.

I förra veckan så fick jag höra en massa åsikter och faktiskt enligt mig gnäll på att jag ska göra si och så träna på att lämna bort Bella, pumpa mjölk, åka bort själv utan henne, inte bära på hon när hon ska somna m.m

Alltså varför skulle jag behöva lämna bort Bella till någon, hon har funnits i mitt liv i 2.5månader och ja nio månader i magen, men att jag skulle behöva komma bort från att vara mamma och vara mig själv ? say what så jag skulle börja ge min dotter ersättning för att jag ska kunna fara bort en kväll på tex en fest.
Eh nja det är inte riktigt så jag hade tänkt mig. Alltså jag har inte skaffat barn för att efter två-tre månader lämna bort hon för att det är jobbigt och jag ska få slippa att vara mamma..

Nej jag blir faktiskt sjukt irriterad om jag säger att jag inte vill lämna bort Bella så ska man väl ändå accptera det och inte gnälla om det fyra gånger till och en hel kväll.
Nu menar jag lämna bort Bella till någon annan en mig eller Micke för Micke är ju självklart med Bella när jag far bort en timme eller så samt tar han ju hand om henne lika mycket som jag gör när han inte jobbar.
Det jag menar är att lämna bort henne till hennes mormor tex det har inte jag tänkt göra förens jag har slutat att amma.

Jag får min egen tid när jag behöver då säger jag åt Micke att jag ska sticka iväg som oftast är att sola och då stannar han hemma med Bella. Självklart får man planera lite och fara då Bella har ny ätit så då kan jag vara borta i en timme :) Och det räcker för mig.
Sen så börjar Bella kanske äta mer sällan så jag kan vara borta längre eller kanske att Micke kan vara borta med Bella men just nu gör hon inte det och det är faktskt inget problem för oss.

Det är en stor skillnad om man ammar eller ger sitt barn flaska, för med flaska så kan faktiskt vem som helst ge mat och ja ge bröst kan faktiskt bara jag ge.
Så man kan faktiskt inte jämnföra situationerna..
Och jag har som jag skriver tänkt amma så länge det går eller till sex månaders ålder.

Jag tycker det är stakt jobbat av andra föräldrar att fara bort en kväll eller att tex jobba tidigt men om jag skulle ha stort behov av detta vilket jag inte har just nu så skulle jag självklart börja ge flaska eller liknande.
Och alla kan inte amma och det är inget fel med det då kan det man ha det lite mer fritt som förälder och ja allas familje förhållanden är olika och jag dömer faktiskt ingen alla gör vi som vi själv vill  :) Jag / vi gör på mitt / vårat sätt och det fungerar för oss.

Och jag tycker faktiskt synd om både mitt barn och tex Micke om jag är borta så pass länge så att Bella blir hungrig för då kan man inte få hon att somna eller vara glad utan då gall skriker hon till hon får mat, och jag vill inte att mitt barn skall gall skrika för att jag väljer att börja ge hon flaska som hon ändå inte tar för att jag ska kunna åka på en fest eller dylik. Och ja synd om Micke är det faktiskt när han vet att han inte kan göra någonting utan nu duger bara mamma. Det vill jag faktiskt inte utsätta dom för så därför låter jag bli att ge flaska :)
Usch det värsta som finns är när Bella gall skriker efter mat och hon vägrar att äta eller som det har hänt någon gång att jag är borta, det gör bara ont i mitt hjärta.


Nu sätter jag punkt !
Later


Kommentarer
Postat av: Sarah

De är bara låta folk gnälla, har dom inge bättre för sig. Min tös var nog över året första gången vi lämna bort henne till nån i några timmar, sov hos sin morfar första gången efter att hon hade fyllt 2. Så inte är de då nån panik å vänja dom vid barnvakt. Å nu är hon snart 4, det är knappt så vi lämnar bort henne nuförtiden ens. Vill man inte så vill man inte, det är upp till var och en å välja själv.

2012-04-24 @ 14:19:23
Postat av: Tessah

Förstår dig.



Man ska känna efter själv och att man kan helamma ska man vara glad för iom det är det inte alla som kan. :)



Det är inte så "bara" att lämna bort sitt barn och speciellt då det är så litet.

2012-04-24 @ 15:29:03
URL: http://tessah.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker du tänker helt rätt, (jag har ju iofs själv inga barn så min åsikt räknas väl inte men jag har en åsikt iaf) kan man amma och allt funkar bra ser jag ingen anledning till att börja "vänja" av barnet ca två månader efter födseln. Det är ju också via amningen som ni stärker era band och så vidare. Nej helt rätt tänkt enligt mig. :)

2012-04-24 @ 17:00:50
URL: http://annadensmarta.blogg.se/
Postat av: carro

jag tycker det låter som att du har en alldelens underbar åsikt gällande detta!!! :)

2012-04-24 @ 21:22:28
URL: http://caarroekholm.blogg.se/
Postat av: Romanique

Det var som attans! Folk kan vara duktiga på att tycka till om hur andra lever sitt liv istället för att sköta sig själv. Supertrist och typsikt svenskt! Jag tycker att det är bra att du står på dig och att ni gör på det sättet som passar just er.

2012-04-25 @ 08:51:43
URL: http://romaniquecharlene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0