Andra stolen

Idag har vi varit till Happis och jag har känt och klämt på några stolar och ja vad ska jag säga ? Akta graco Cosmic har jag nog ute slutit helt. Sen är jag ännu riktigt sugen på en BeSafe fast i stället för combi så blir det nog kiden som endast går att ha bakåtvänd.
Då har jag fått några kommentarer här på bloggen om att BeSafen endast är till 18kg jo men min syster 4,7månader väger inte ens 18kg nu och denna stol är till ca 4år och många säger att man växer ur stolen mycket tidigare en så vad jag har läst mig till på internet så för ja 80% så kan deras barn ha stolen längre en 4år. Och för mig är det inga problem om vi redan måste byta stol vid tre år och kanske då stoppa Bella framåtvänd ja det ser man ju.
 
Jag gillar BeSafen just för att den är så pass " ombonad " har mer sido skydd en dom andra stolarna som jag har tittat på.
Han på barnenshus som jag pratade med kunde även rekomendera Britax highway så ska läsa lite om den tyvärr hade dom inte den inne så jag kunde inte se den..
 
Men jag har iallafall tänkt prov montera stolen innan jag köper den och ja låna syrran och låte hon prov sitta.
Bella satt i både en graco och BeSafe idag och hon verkade sitta bra i båda :)
 
Någon som har någon annan stol att rekomendera ? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0